Oklahoma 2017 - 6. Sista dagarna

Måndagen efter vi kommit hem igen var Memorial day, vilket betydde att alla var lediga. Vi använde därför denna dagen till att göra så mycket som möjligt! Efter frukost på IHOP åkte jag, Rachel, Kate, Liz, Jake, Joe, Sheri och Billy ner till ett äventyrsområde som ligger i närheten av Bricktown. Där spenderade vi (minus mina värdföräldrar) förmiddagen med white water rafting, alltså forsränning, vilket var väldigt roligt. 
Var tekniskt sätt inte en riktigt fors, men lika kul ändå.
 
Vår guide, som sitte längst bak var väldigt rolig och gjorde allt jättekul.
 
The gang. Vi blev rätt så blöta, men det var mest skönt i hettan.
 
Efter en lunchpaus på Fuzzy's Tacos (Man those nachos with keso and guacamole, enchiladas and churros) var det sedan dags för en höghöjdsbana. Den var som en vit ställning som byggts upp med olika nivåer. Vid det laget hade jag brännt mig tillräckligt för att min värdpappa skulle köpa en tshirt till mig, så upplevelse för mig var väldigt varm, men ändå kul. Vi avslutade också allt med en zipline över floden.
 
Kvällen spenderade jag med Rachel, chinisefood och en film. Riktigt mysigt!
 
 
 
 
 
 
Min sista dag i USA har jag tyvärr inga bilder från, men det var i princip perfekt. Efter mys hemma med Kate och Stewart åkte vi downtown där vi mötte Sheri för lunch. Vi åt på Vast, en bufferestaurang som ligger nästan högst upp i the Devon tower (högsta skyskrapan). Utsikten var underbar, och tillsamman med 7 st olika desserter (som alla behövde provas på)  var det svårt att slå.
 
Efter ett par detours (Kate's GPS funkar inte och jag har inte internet där så vi hamnade lite fel lol) hittade vi tillbaks till vårt område efter lunchen, och då drog vi till Target. Jag hade en lista på mat jag ville ha med hem (pb crackers, granola bars, flavored oatmeal etc) så gick runt där ett tag och bara njöt av det amerikanska.
 
Efter det drog vi och fixade naglarna, och Kate fixade ögonbrynen, innan vi drgo hem igen. Där mötte jag genast upp Rachel och så åkte vi till Penn square mall. Där finns nämligen ett virtual reality-ställe, där man får spela TV-spel med sådana där glasögon ni vet? Var sjukt läskigt med ändå kul haha.
 
När vi var klara där mötte vi återigen upp Kate och så bjöd jag mina två amerikanska babes på the Cheesecake factory. Världens bästa ställe helt ärligt, en klar favorit. Vi avsultade sedan kvällen med en sen sen bio (Everything, Everything). Har jag nämt att många biografer här har recliner seats btw? Är som fotöljer där man kan fälla ut en benpall så man ligger ner, och det är det bästa ever.
 
Har som sagt inga bilder från denna dag så här är en annan bild på mig och Rachel. Var tufft att säga hejdå till henne!
 
På onsdagen var det dags för mig att åka hem igen, så efter min ideala frukost: blåbärsmuffins från Panera, smoothie från Jamba Juice, och leftover cheesecake begav vi oss mot flygplatsen. Hela värdfamiljen följde med (utom Stewart såklart, och John som numera bor i Texas), och det roliga var att två av oss skulle åka. Billy skulle nämligen på jobbresa till Charlotte, vilket var där jag skulle mellanlanda, så vi var PÅ SAMMA PLAN! Hur sjukt???? Men kul haha.
 
Var jobbigt att säga hejdå och resan hem var lång, men känns ändå bra. Hade två fantastiska veckor och jag vet att vi ses snart igen. Mina värdföräldrar kommer hit snart, Kate kommer plugga i Tyskland nästa år så kommer antagligen hälsa på henne och vi har även planer på att träffas någonstans i USA och resa ihop inom en snar framtid. Älskar verkligen dessa människor<3
 
//Lollo
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback