Äntligen!!

 
Hej hej!! Nu har jag äntligen fyllt i alla ansökningspapper och skickat in dem till Explorius. Tog en himla lång tid så jag är glad att jag är färdig, haha. Har i och för sig en del saker kvar att göra gällande ansökningen (vaccinationer + SLEP-testet) men känns skönt att äntligen komma någon vart, och vara "klar" med något...

Känns som jag redan har skrivit massa om vad det är man ska ha med i ansökan, och för icke blivande utbytisar är det nog ointressant (de kan hoppa över detta, lol) , men om man ska åka kan det ju vara en bra förberedelse, så here we go.
Jag skulle ha med:
-Uppgifter om mig (personnummer, adress, intressen..) och min familj.
-Svar på frågor som ska visa prov på min "karaktär"
-Ett personligt brev från mig och mina föräldrar
-Bilder på mina vänner och min familj
-Läkarintyg och vaccinationer
-Lärarrekommendation
-Överstta betyg
-Papper ifyllda av Explorius
-Agreements och andra papper man måste skirva på

Jag tror det var allt, men sen varierar det nog en del beroende på organisation och så (jag har Explorius i Sverige och CETUSA i USA). Ett tips kan vara att börja med vaccinationerna innan man får hem ansökningshandlingarna, för de tar lång tid (sen kan man ju som jag komplettera senare, men skulle vara skönt att vara klar lite tidigare).
 
Nu blev det ett ganska långt inlägg, men har ju inte skrivit på ett tag så måste ju kompensera lite:)

Den här skickade jag in som min "profil-bild" eller vad man nu ska kalla det.
(Ett "passport-like photo" stod det;)
 
//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback