Resan till New York

Okej tänkte berätta lite om resan hemifrån fram till New York!

Började med att jag gick upp väldigt mycket för tidigt igår morse (13 augusti) för att åka till Landvetter. Själva bilresan tog sin lilla tid och ärligt talat var den ganska deprimerande. Satt typ och kramade om min lillebror hela vägen och försökte undvika att gråta vilket visade sig vara väldigt svårt.

När vi kom fram till flygplatsen gick jag direkt och checkade in mitt bagage innan jag satte mig på ner för en sista fika med familjen. Sedan var det dags att säga hejdå, och då gick det inte att hålla tårarna tillbaka längre. Usch, måste vara typ det jobbigaste jag gjort någonsin. Fick till och med stanna innan säkerhetskontrollen för att lugna ner mig lite. 

Men efter det gick allt bra! Hiittade min gate och sov mig i princip genom första flygningen som ju gick till London. När jag kom fram på flygplatsen där fick jag gå igenom ännu en pass och säkerhetskontroll, och sen var det bara att vänta. Nästa flyg till New York gick liksom inte föränn vid 18.05 och jag kom dit 12.20, så hade en del tid över om man säger så. Kollade lite i affärer, läste och gick igenom alla viktiga papper igen tills några av de andra Exploriusarna som åkte från Arlanda också kom fram (jag var själv från Landvetter). Då mötte jag bland annat upp Hannah och Louise och vi gick för att äta mat på någon japansk restaurang vilket kanske inte var jättegott men behövligt. Sedan kom även Alice och tillsammans gick vi mot gaten (efter att ha köpt chips och godis såklart). 

 Jag och Hannah vid gaten! (snodde bilden från Louise)

Alice och Louise.

Flygresan till New York var jobbig, lång, kall, obekväm och tråkig. Satt även här själv så hade inte direkt någan att prata med (förutom i några minuter när vi alla samlades längst bak hos Louise) och att se på film var ingen ide för hörde typ ingenting genom de hörlurarna, men som tur var hade jag ju med mig en bok. Lyckades även sova lite var väldigt skönt.
 
En aning försenat kom vi till slut fram till JFK där jag efter att ha gått igenom immigration och hämtat mitt bagage återigen mötte upp Exploriusgruppen för att ta en shuttlebus till hotellet. Fick vänta ett bra men till slut kom vi fram till hotellet och fick våra rum. Som sagt så bor ju jag med Alice och en tjej från Finland! 

Idag har jag varit i New York, men skriver ett annat inlägg om det senare!


//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback