Camp Ekowah

Denna helgen spenderade jag på Camp Ekowah som ligger ca 1-2 timmar utanför Oklahoma City. Båda min värdmamma och värdsyster är nämligen aktiva i girl scouts och eftersomn de hade ett läger för yngre tjejer så var vi där och hjälpte till. Var ett jättecoolt ställe och kändes precis som ett sånt där läger man ser på film med stugor och sånt, så var himla roligt faktiskt även om jag var lite rädd vad alla djuren.
 
Vi kom dit ganska sent på fredagkvällen så vi hann inte med mycket mer än att packa upp, ha en liten camp fire och förbereda frukosten, men lördagen var desto mer aktiv. Började med en flaggcermoni som jag deltog i och även om det var sjukt kallt var det kul att fått vara med om det. Efter frukosten hjälpte sedan jag och Katie till på en av alla stationerna tjejerna var vid under dagen. Det var en "höghöjdsbana" fast en liten variant (de har även en större) och vi fick ge intruktioner, se till att ingen ramlade osv. 
 
När vi varit där i typ tre timmar var det dags för lunch och smores innan vi begav oss till en ny station; den här gången en vi själva hade ansvaret för. Vi fick helt enkelt lite olika pysselmatrial med intruktionen "hitta på något". Lite panik eftersom varken Katie eller jag är speciellt kreativa men till slut hade vi fyra förslag; spindlar, dekorerade vattenflaskor, halsband och tackkort. Blev ganska bra faktiskt!

Framåt eftermiddagen hann vi ta en paus som vi spenderade med att dekorera örngott som sedan skäntes till föräldralösa barn, men annars höll vi på med det där fram till kvällsmaten. Kan väl inte säga att lägermat är den bästa men de lyckades ändå bra med lite tacos, hot dogs och sånt. Efter middagen var det dags för höjdpunkten på hela dagen: Dance Party! Tänk er ett stort gän tjejer mellan 7 och 10 år, min värdmamma, värdsyster rocka loss till One Direction i bland massa discolampor haha. Men var jättekul! Och alla barnen verkade gilla det jättemycket och ville hela tiden dansa med mig så var najs. En timme senare var vi alla hetl utmattade så vi grillade lite marshmallows och åt girl scout cookies innan vi gick och lade oss.

Söndagen bestod mest av städning och packning men var ändå helt okej. Varje gång jag mötte någon av alla småtjejerna kom de fram och antingen kramade mig eller skrek "Hi meatball!!!!" eftersom det är mitt camp-name. (Vet inte om jag berättat det men alla har ett egen Camp Name och mitt är "Meatball" pga Swedish meatballs. Andra existerande namn är Touchdown, Elvis, Willow, Bedspread, peanut osv.). Känns jättebra att de verkade uppskatta mig eller vad man ska säga haha! Några av de vuxna ledarna tycker till och med jag borde komma tillbaka om några år och vara här som ledare på deras summer camp haha! (De har tydligen nåt exchange program för det). Låter kul men vet inte hur jag skulle klara av hettan hehe.
 
I alla fall så var det kul att vara på läger och nästa vecka ska jag tillbaka igen, fast denna gången som deltagare och inte ledare. Spännande! Bilder:













 
 

//Lollo



Kommentarer
Mamma

Verkar ha varit en jättekul helg och hörde av Sheri att du varit populär bland tjejerna. Men vem skrek du på när du såg spindlarna?

Svar: Ha ha, mycket lusigt.
Lovisa

2013-10-09 @ 06:05:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback