Fall Ball

Hej på er!
 
Igår var det alltså dags för PC Norths Fall Ball som många (däribland jag) har taggt inför i ett par månader nu. Medans många skolor har en "homecoming-dance" så har vi här alltid haft en "Winter Formal", men i år ändrade de det till en Fall Ball vilket ju funkar lika bra det med.
 
Många som gick till dansen hade ju dejter (tjejen frågar killen) men efter att ha sett hur alla par dansade på "Jamakin' me crazy" tyckte jag inte jag kände någon tillräckligt väl för att göra det (plus att jag aldrig skulle vågat lol) så istället tänkte jag gå men några kompisar från skolan. Problemet var att några av dem fick utegångsförbud veckan innan och ställde in, så i sista minuten fick jag göra nya planer med några av mina många utbytesvänner. Men vi hade kul ändå!

Var ju och köpte klänning i måndags, skor i fredags och hela lördagen spenderade jag i princip med att göra mig i ordning. Duscha,  locka håret, sminka mig, måla naglarna, osv. osv. Tog sin lilla tid om man säger så men var jätteroligt eftersom både Katie (värdsyster) och Oceane (utbyrtesstudent från Frankrike som gjorde sig iordning med oss) var där och vi hjälpte varandra - med extra hjälp från min värdmamma såklart. Tror nog aldrig jag haft på mig en så fin klänning eller känt mig så uppklädd så var definitivt en häftig upplevese!

Dansen började vid 8 och när vi kom dit runt 8.30 var det fortfarande lite awkward stämning med folk som stod och pratade istället för att dansa - typisk mellanstadiedans. Skillnaden mot Sverige var kanske att de som faktiskt dansade mest var par höll på med lite halvsnuskig grinding... I alla fall så lämnade vi in våra väskor och jackor och efter att Katie sprungit iväg med sina vänner hittade jag och Oceane Anna, och sen gick vi mest runt och pratade med folk ett tag. Var så himla kul att se alla från skolan så uppklädda! Fick massa komplimanger för min klänning med vilket såklart var jättekul. 

Själva lokalen var också jättefin med lampor och grejer och utomhus såg det ut precis som i slutet av Twilight-filmen ni vet? En sån där "byggnadssakjagglömtnamnetpå" och en bäck med broar som var helt täckta av lampor. De hade även lite snacks, en chokladfontän (!) och bål!

Framåt 9-tiden hade de flesta kommit så dansgolvet var packat med folk även om jag mest kände mig bortkommen eftersom jag inte kände igen låtarna och det var lite mer "grindingmusik" än "dansmusik". Blev dock bättre ju senare det blev och vid 10 så kände jag igen i princip varenda låt. Klackarna åkte av och sen spenderade jag, Oceane, Ana, Carmen och Kiera i princip restan av kvällen med att dansa tillsammans med lite annat folk. Ju fler folk som gick hem desto roligare blev det typ, och även om det var en liten seg stund med långsamma låter vid 11 tiden stannade vi kvar enda tills de stängde vid 12. Skjutade hem Oceane och sen drog jag och min värdmamma till Crest mitt i natten och köpte Ben&Jerrys och pratade till typ 2.

Var så mycket roligare än jag trodde det skulle vara och är så himla glad att jag fick möjligheten att gå!
 

 
 


 

 
//Lollo

 
 


Kommentarer
Anonym

Hej! Jag såg din kommentar först nu, och åh blev så himla glad! Tycker det är så kul att höra och det gör mig så lycklig när jag vet att folk åker iväg för jag vet själv att mitt utbytesår gav så hiiimla mycket! Tack för din kommentar och ha det bästa året! Så himla fin var du på dansen också!! Lycka till med allt :)
Kramar

2013-10-27 @ 20:10:41
URL: http://victoriasusa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback