Svar

Nathalie:
Lovisa, jag behöver hjälp. Jag vill verkligen åka på utbytesår men grejen är den att jag är tävlingsdansare. Det kanske inte säger dig jätte mycket, men det är verkligen något jag brinner för, satsar på och älskar. Åker jag på utbytesår kommer jag inte kunna fortsätta pga att dansen inte finns någonstans utanför Europa. Jag slits verkligen mellan valen och jag vet verkligen inte hur jag ska göra... Snälla hjälp mig eller ge mig tips! Kram :)

Först och främst måste jag erkänna att du har rätt; jag vet inte hur tävlingsdans fungerar. Det är inte så att du kan ta en paus från det ett år, gå på någon annan typ av dans medan du är borta, och sen fortsätta när du kommer hem? Det hade ju varit det bästa alternativet. Så har jag i princip gjort med orientering eftersom det inte finns här borta i staterna heller, men å andra sidan har jag aldrig varit en av det bästa på det och är inget jag riktigt satsar på för framtiden som yrke eller nåt.
 
Helt ärligt vet jag inte vad som skulle vara bäst. Allt jag kan säga är att ett utbytesår är en riktigt bra upplevelse där man lär sig massa om både sig själv och världen samtidigt som man har jättekul och får massa nya upplevelser. För mig har det definitivt varit värt det att åka, trots att man fått ge upp vissa saker, men amtidigt säger ju du att det verkligen är något du älskar och vill satsa på så jag vet inte. Beror väl på hur seriöst du är med det.
 
Du är nog den som måste göra beslutet: är dansen så viktigt för dig att du är beredd på att ge upp ett utbytesår? Eller tvärtom? Förlåt att jag inte kunde vara till bättre hjälp men tack för att du frågade ändå!
 
 
 //Lollo


Kommentarer
Anonym

Tänkte bara tipsa att det finns ju select high school, där man kan välja så det är säkert att man får hålla på med t.ex. dans som i det här fallet! Vet ju inte om det är möjligt för personen att ta en paus från dansen hemma i sverige men då kan man ju ändå dansa när man är borta!
Ett tips bara :) Du kan ju skriva det i ett inlägg så personen kan se det! Ett till alternativ liksom!
Kram

2014-03-20 @ 14:19:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback