Travel - Top 15

Hej på er! Om ni inte redan visste det så älskar jag ju att resa. Tycker det är jättekul att upptäcka nya platser och är ett stort intresse hos mig. För ett par dagar sedan fick jag sen ett ryck där jag bara kände att jag MÅSTE resa (lite kul då jag inte ens är i mitt hemland för tillfället lol) och började planera massa resor i mitt huvud, kunde inte sova osv. Till slut bestämde jag mig för att göra en lista på mina top 15 drömresemål just nu. Jag försökte att inte ta med platser jag redan varit på eller vet att jag ska till (typ Washington DC som jag ju ska till i slutet av året) men vissa kom med i alla fall. Oavsett: hit vill jag åka just nu!

Tyskland: Eller närmare sagt Berlin. Har varit i Tyskland flera gånger tidigare men aldrig i huvudstaden så tycker faktiskt det är dags snart. Verkar som en väldigt trevlig men intressant stad med mycket historia.
Island: Naturen här verkar ju bara så himla häftig med varma källor, gejsrar och så. Är också det enda Nordiska landet jag inte varit i så vill upptäcka det med.
Australien: Jag vet inte varför men har kännt mig sjukt dragen till Australine senaste åren. Verkar asnajs!
 
Sydafrika: Och framför allt Kapstaden då. En blandning mellan storstad och underbar natur: vad kan gå fel?
Holland: Enda sedan jag läste The fault in our stars har mitt behov av att åka hit ökat något enormt hehe. 
Finland: Det här kanske kan verka lite random då jag varit där flera gånger och så men har ju släkt i Finland och var oerhört länge sedan jag var där så skulle vara kul och åka tillbaka snart.
 
New York: Inget land men kan ju nästan räkans som det. Har både varit där och vet att jag ska tillbaka i sommar men allvarligt: vem kan få nog av staden som aldrig sover?
Indien: Det som lockar mest med Indien är väl ärligt talat Taj Mahal, jag menar kolla på bilden??
Egypten: Just nu är kanske inte världesn bästa tillfälle men har alltid velat till Egypten; är både varmt och har pyramiderna. Kan inte tacka nej till det.
 
Kina: Detta är ett land som både skrämmer och lockar mig, men den största anledningen till att jag vill hit är ju såklart Kinesiska muren!
Thailand: Är ju massa folk som åker till Thailand nu för tiden och allvarligt; who can blame them? Kolla in bilden alltså. Paradiset?
Kenya: Tror det är att min kompis Tula är där just nu men har plötsligt blivit väldigt intresserad av det häör med Afrika, savannen, alla djur, Nairobi osv.

Brasilien: Rio de Janeiro verkar som en vacker, livlig och intressant stad; vill dit!
Florida: Vackert, livligt, varmt + alla disney/water/Universal-parker? Ja tack.
Hawaii: Behöver jag ens säga något? HAWAII aka drömriket.
 
Nu när jag håller på kommer jag på massa fler ställen jag vill till men det får jag ta en annan gång. Vad är eran drömresa?

//Lollo
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback