Uppdatering om skolan part 4

I vilken jag berättar om mina två sista ämnen varje dag lol.
 
6th. hour - English III
Engelska alltså. Till och börja med så är ju min lärare här väldigt speciell och hmm...enegisk är väl ett bra ord. Han är alltid väldigt glad (har aldrig sett honom arg) och pratar extremt mycket. Om vi t.ex. ska diskutera något i små grupper pratar han under den tiden så man hinner inte diskutera över huvud taget haha. Han skakar hand när vi kommer in, pratar ofta om sitt barnbarn och Stabucks, har konversationer med sig själv, tycker att vi jobbar med är extremt spännande och verkar aldrig lägga märke till att ingen annan tycker det.
 
För ärligt talat så är det inte så kul. Onsdagar har vi ett worksheet med vocab, fredagar diskuterar vi boken vi håller på att läsa (just nu är det The Great Gatsby) och resten av tiden har vi högläsning ur den tjocka litteraturboken med olika uttdrag och noveller. Allt är Amerikansk litteratur, och just nu tror jag vi jobbar med realism och den eran men är inte helt säker, lyssnar inte så noga haha. Är så sjukt tråkigt att jag vet inte vad. Gilar dock böckerna vi läste, Innan The glass castle och nu Gatsby alltså. 
 
Eftersom skolan ville att jag skulle ha Amerikasnk och inte Brittisk så har jag junior-engelska istället för senior, men det är nog lika bra det. Tycker det är svårt som det är lol. Finns massa snälla juniors så även om jag inte har några av mina närmre vänner i den klassen så finns det ändå folk man kan prata med och så. Fast fortfarande en av mina värsta classes allmänt tyvärr.
 
7th. hour - Soccer
Fotboll på svenska om man ska vara noggrann, och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Ibland är det hemskt att vara ute i kylan och träna länge och allt är bara jobbigt, men oftast är det kul. Speciellt om vädret är bra är det skönt för man får vara ute och röra på sig istället för att ha en sista lektion plus att man har kompisar där med. Toppen!
 
Nu råkar det ju vara så att jag suger på fotboll och hellre gör fitnesstest än faktiskt spelar men är ändå roligare än vad jag trodde. Är ju mest med för att ha kul så tar det inte jätteseriöst (är ju i JV så är lugnare) men märker ändå att jag blir bättre! Vad vi gör varierar; springer, fitnesstest, övningar, spelar, passar osv. Massa grejer helt enkelt och det är bra för man blir i alla fall inte uttråkad! Så ja, en rolig klass helt enkelt.
 
 
Bild på en trött mig just nu. Eller i torsdags eftersom det är torsdag när jag skriver detta lol.
 

//Lollo
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback