Svar

Hej Lovisa! Jag har bott hos min vfamilj i en vecka nu och jag har haft hemlängtan varje dag! Börjar gråta hela tiden, nästan i skolan också. Vet att man ska prata med sin vfamilj om det men jag känner mig inte tillräckligt bekväm med dem och jag har inte fått någon nära kompis än heller. Ibland känns det jättebra att vara här men oftast vill jag bara åka hem igen. Vad ska jag göra?? Kram <3 

Vill börja med att säga att det är jättekul du har åkt och du är himla modig som vågat. Åk för allt i världen inte hem förrän du är helt säker på att det är det du vill, annars kommer du ångra dig jag lovar. Jag är säker på att du har lagt ner massa pengar, energi och tagg på detta så ta vara på det.

Min första vecka var hemsk. Även om jag i och för sig trivdes bra i min värdfamilj redan från början hatade jag skolan och jag längtade hem nästan hela tiden. Det är tufft i början, för de flesta faktiskt. Faktum är att det är tufft stora delar av året och det gäller att se alla fördelar istället för nackdelar. Du är i ett annat land och håller på att lära dig massor om en ny kultur - hur awesome är inte det?

När det gäller kompisar i skolan kommer det fixa sig till slut. Man hittar inte nya bästa kompisar på en vecka. Min amerikanska bästis började jag inte umgås med på riktigt förrän efter jul. Det gäller bara att ta initativ och vara öppen för nya saker och så irdnar det sig till slut. Om du inte trivs med nån klasskamrat kan du kanske byta några lektioner?

När det kommer till värdfamiljen så försök umgås med dem så mycket som möjligt. Lär känna dem och bryt isen, så kan de stötta dig sen. Min värdmammas stöd betydde så myclet för mig under hela året. Om det sen visar sig att  det inte funkar med dem så byt familj, det är värt det för att få ett bättre år totalt sett.

Nu blev det här jättelångt men det jag vill säga är helt enkelt att håll ut. Hemlängtan kommer alltid finnas där men man vänjer sig. Och ifall du nu känner att set inte går och att du vill hem, vänta nån månad och se. Känner du likadant då är det okej att åka hem med, det är inget fel. Du är jättemodig och cool som ens har åkt och det kommer du alltid att ha med dig. Det kommer ordna sig på nåt sätt. Lycka till och kram på dig<3

Random snapchat bild från igårkväll haha

//Lollo


Kommentarer
Evelina

Hej Lovisa! Tycker verkligen att din blogg är jätte bra och funderar själv på att åka på utbytesår men undrar lite ang packning.
Kan inte du skriva ett inlägg vad det var du packade ner till USA? Hur mycket kläder etc? Vad du tycker att man ska köpa väl i USA?
Kram

2014-09-17 @ 22:18:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback