Återförening i Frankrike

 I våras gjorde jag någonting jag aldrig trodde jag skulle göra. Utan att kunna ett ord av franska flög jag nämligen själv till Frankrike och bodde några dagar hos en fransk familj. Lite läskigt, så klart, men också himla kul eftersom var Kates värdfamilj!
 
Som ni kanske redan vet spenderade min värdsyster från USA en år som utbytesstudent i Frankrike detta läsår, och under den tiden lyckades vi hitta ett par dagar då vi båda var lediga och jag kunde hälsa på. Var så härligt att se henne igen efter nästan två år från varandra, och vi hade massa att prata om. 
 
Kate bodde i början i södra Frankrike, men eftersom hon hade lite problem med sin värdfamilj flyttade hon till slut upp till den norra delen. Hennes nya värdfamilj var kompisar till Oceanes familj (den franska utbytesstudenten som var i USA samtidigt som mig) och det innebär att jag kunde slå två flugor i en smäll och hälsa på henne också. Lyckad resa helt enkelt!
 
Kateee
 
 
Värdfamiljens hus
 
Utforskar Paimpol, där hon bodde
 
 
Dålig kvalite, med paddleboarding med Oceane!
 
Shopping i Rennes
 
 
 
 
Vi åkte även ut till Brehat, en liten ö närheten som var hur fin som helst
 
 
Jag klagade inte på maten hehe
 
 
 
 
Kvällsäventyr. Low quality pictures high quality friends så att säga.
 
 
Lunch på stranden innan jag åkte hem.
 
Var jättehäftigt att få uppleva fransk kultur (alla dessa baguetter!) för ett par dagar och jag skulle gärna åka tillbaka. 
 
//Lollo
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback