Rachel

Förra veckan hände något så fantastiskt att jag knappt vet var jag ska börja. Min amerikanska bästa vän, Rachel, sparade nämligen ihop tillräcklit med pengar så att hon kunde flyga till Sverige och hälsa på mig. Vi hade inte setts på två år, och lyckan när jag såg henne på flygplatsen går knappt att beskriva.
 
Hon stannade här i en vecka, och under den tiden hann vi med en hel del. Vi började i Stockholmpå söndagen, där vi turistade på bl.a. drottninggatan, i gamla stan och i kungsträdgården. Sedan åkte vi upp till dalarna, och efter besök i Borlänge, Nusnäs och Mora hamnde vi i Sälen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
O-ringen (världens största orienteringstävling) var nämligen där, och eftersom hela min familj var uppe och tävlade fick vi göra ett besök. Det gav oss också en bra anledning att åka till Norge, vilket var coolt. Två flugor i en smäll liksom. 
 
 
 
 
 
På onsdagen åkte vi hem till Tranås (efter stopp i vår sommarstuga och middag hos farmor och farfar), och sen var vi på sightseeing ännu en gång. Finns inte mycket att se här egentligen, men tillsammans med besök i Gränna, fika hos mormor och lunch på torpön gick både torsdagen och fredagen snabbt.
 
Sista dagen åkte vi in till Linköping med Miranda där vi gick i gamla stan och shoppade, innan vi avslutade veckan med lite bastu och bad i bubbelpoolen.
 
 
 
Att få ha henne här var helt underbart och jag kan knappt fatta att hon redan åkt hem, men jag hoppas kunna hälsa på i OKC snart. Längtar redan!
 
//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback