Oklahoma 2017 - 4. Shopping

På måndagen efter en väldigt intensiv helg för min värdfamilj (glömde skriva att Jake och Joe hade graduation på fredagen också, men jag skippade den för att träffa Rachel) var det tillbaks till verkligheten för dem. Billy och Sheri jobbade, och Kate hade fyra dagar kvar av skola. På Putnam City North har de slutproven efter själva avslutningscermonin (för att ingen ska skola från den) och då Kate var i Frankrike på stipendium 3 veckor under våren var hon tvungen att ta dem.
 
Själv spenderade jag dagen tillsammans med Rachel, eftersom hon var ledig. Vi åkte till Quail, som är ett av de två stora köpcentren, och kollade i affärer, åt pretzels med slush och chinese food. På eftermiddagen hängde vi hos mig och såg på film med Stewart, och sen när resten av värdfamiljen kom hem åkte vi allihop till Texas Roadhouse för kvällsmat. Perfekt dag helt enkelt!

        
    Photoboots är alltid kul, även om man inte alltid märker när den börjar ta kort.
      
   Stewie och den bästa maten ever.
 
Tisdag-Torsdag var lite speciella dagar eftersom i princip alla jag kände i USA jobbade eller var i skolan. Detta såg jag dock inte bara som något negativt, eftersom det var min chans att shoppa. Har så svårt att göra det när andra personer är med eftersom jag blir så stressad haha! 
 
Efter att ha övningskört en gång med min värdpappa fick jag låna en av deras bilar och ta mig runt själv dessa dagar. Tog flera turer till köpcentrena, Quail och Penn, där jag handlade på VS, Forever 21, Dillards, American Eagle, Hot topic etc. etc. (Handlade för mycket, ok?). Var också runt på Old Navy, Barnes and Noble och Academy där lag lyckades köpa ännu mer. Förutom det besökte jag också några favorit mat-ställen: Starbucks, Jumba Juice, Panera, KFC, Orange Julius, Panda Express etc. Hade det riktigt kul och avslappnat, även om det såklart var lite läskigt att köpa runt i den amerikanska trafiken haha.
 
Kvällarna var också roliga, om inte ännu mer intressanta. På tisdagen åt jag middag på Oliva Garden med mina värdföräldrar och följde sedan med Kate till en kompis. Där var vi ett stort gäng som umgicks och sov över.
 
       
   Jag och min babe samt en polaroid från när vi badade bubbelpool. 
 
Onsdagkvällen började men att Jag, Rachel, Kate och Sheri åt kinamat på Ninhja. Sedan körde jag och Rachel runt i hennes bil och lyssnade på musik och åt frozen yogurt. Vi stannade även till hos henne så jag kunde säga hej till hennes pappa och styvmamma. Till sist mötte vi upp med Kate igen och åkte till Top Golf, som är ett nytt ställe som öppnat där. Det är lite som bowling, fast istället så försöker man slå bollar i hål. Dessa hål är dock flera meter breda och jättelångt bort, så upplägget är lite som en utslagsranch. Om ni fattar haha? Har tyvärr inga bilder men ni kan väl googla lol.
 
 Back to High school
 
På torsdagen gjorde jag ett litet besök på North på morgonen innan min shoppingtur. Fick inte vara där medan de skrev prov, men tittade in innan skolan började för skojs skull. På kvällen åt jag återigen med Kate, Rachel och Sheri, denna dagen på Outback Steakhouse. Senåkte vi ner till ett nytt område de håller på att bygga downtown. Än så lång finns inte så mycket mer än ett Parisehjul och en OKC-skylt, men de ska bygga massa affärer och restauranger med.
 
OKC<3
 
        
   De hade också hängmattor man kunde chilla i. Och sen en bild på min bebis cause wtf not.
 
//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback