Oklahoma 2017 - 3. Eagle scouts

På söndagen började jag dagen med donuts från Krispy Kreme, vilket ju var helt amazing. Detta följdes av pizza från Dominos, och jag var en väldigt glad tjej. Annars chillade jag mest hemma, snackade med Kate och gosade med Stewart.
 
På eftermiddagen hände desto mer. Jake och Joe, mina värdkusiner, tog nämligen "studenten" från boy scouts. De hade nåt den högsta nivån man kan nå, nämligen Eagle scouts, och för att fira det hade de en lång cermoni. Flaggan sattes upp, nationalsång, pledge of allegience, deras väg genom scouterna med alla steg och märken, byte av scarf, märken till mormor och morfar, pris till pappa, blommor till mamma, tacktal, hedersbevis till deras guide/sponsor (min värdpappa), mottagande av flaggor från en militär, pledge med andra eagle scouts, tändande av ljus, nedtagande av flaggan. Missade nog nåt men ni fattar dealen haha.
 
Var väldigt patriotrisk och kristet, men väldigt spännande ändå. Grät ett flertal gånger haha. Efteråt bjöds det på mat, tårta (såååå god) och bål. Ännu en amerikanska upplevelse avcheckad antar jag.
 
De får flaggor som funnits med ute på uppdrag, tror de var vikta av mariner?
 
Varför är det alltid BBQ?
 
Älskar verkligen amerikansk tårta
 
Sprite och sorbet
 
Minnen från deras år i boy scouts
 

Sheri (min värdmamma) och Gene (min värdfarmor)
 
Efter cermonin ville min värdfaster Kathy ta bilder på Kate eftersom hon inte gjorde det på lördagen. Här är en jag lyckades ta på henne och min värdpappa haha.
 
En annan favorit: Josiah, Billy och Jacob. 
 
//Lollo
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback