Oklahoma 2017 - 5. Arkanas

På fredagen var Kate äntligen fri från skolan så vi firade med frukost på Jimmy's egg - världens bästa chocolate chip pancakes. Sen chillade vi hemma och packade för att förbereda för eftermiddagens/kvällens/nattens roadtrip. Vi skulle nämligen till Arkansas!
 
En sak som vi gjorde mycket under mitt år i USA var att resa. Vet inte hur många roadtrips vi åkte på. För att återuppliva detta lite åkte vi denna gången till Hot Springs, Arkansas. Det är "gamla Las Vegas" på ett sätt, för förr i tiden var det dit man åkte för att spela. Alla gangsters hängde där etc. Det är också känt för sina badhus med mineralvatten. Vägen dit var lång, men stopp på gas stations, Sonic och Jimmy John's gjorde den bra ändå.
 
Billy (min värdpappa som varit borta i jobbet ett par dagar) mötte oss där, och på lördagen började vi dagen med att bada bubbelpool i ett av badhusen. Efter en underbar lunch på en italiensk restaurang var vi sedan på gangstermuseet och gick runt och kollade i affärer. På kvällen åt vi riktigt mexikansk mat innan vi åkte och såg bio allihop - Baywatch. 
 
Vårt hotell, som är kvar sen the good old days.
 
Flera presidenter har bott på hotellet, och Al Capone hade en egen våning.
 
"Bathhouse row"
 
På söndagen åt vi brunch i stan (bästa varma chokladen i mitt liv) och sen åkte vi till en stor part som var helt fantastisk. Den hade också ett helt underbart bröllopskapell mitt i parken med glasväggar och tak, så nu vet Kate var hos ska gifta sig haha. Eftersom min värdpappa åkte hem tidigt och min värdmamma skadat foten tidigare under veckan gick hon och jag runt där själva ett tag och drack frozen lemonade och bara njöt.
 
Sister from another mister
 
Yup.
 
Vägen hem var lika lång som dit, men med en bok och chicken nuggets gick det med. Väl hemma väntade också Shepard's pie, så den dagen blev bra den med.
 
//Lollo
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback