Explorius och mycket mer

Hej allihopa!
 
Jag måste erkänna att det känns lite konstigt att skriva här igen. För ett par år sen var bloggen en så stor del av min vardag, och nu har det plötsligt gått ett halvår sedan jag ens tänkte på att skriva ett inlägg. Skönt, på ett sätt, men också lite sorgligt. Saknar att kunna skriva av mig på ett forum som inte begränsar en till 140 tecken haha.
 
Senast jag bloggade var i augusti, och en hel del har hänt sedan dess. Tänkte mest berätta om det som är USA-relaterat, eftersom det ändå är det mest relevanta här, men innan jag kommer dit tänkte jag berätta om mitt jobb. Har nämligen gått och fått anställning på Trafikverket! Jag vet, jag vet - jag sa samma sak i början av hösten.
 
Men då skulle jag börja en fyra månaders praktikplats där via Tekniksprånget, vilket har kommit och gått. Det var en jätterolig och givande upplevelse, och troligen gjorde jag ett helt okej jobb eftersom jag nu fått projektanställning fram tills att jag börjar plugga i höst. Ska alltså vara där typ ett halvår till, och det känns så bra!
 
Kontoret jag satt i under min praktik 
 
Ute för att kolla jorden. Är geoteknik jag jobbar med nu, men mer framför datorn haha.
 
Jag har också gått och fått ett annat jobb, vilket jag nästan är ännu mer taggad över: jag har nämligen blivit ambassadör för Explorius! Som ni troligen vet är det utbytesorganisationen jag åkte till USA med, och jag är alltså deras nya representant i Linköping/Jönköping. Det betyder framför allt att jag håller intervjuer med blivande studenter, och berättar för dem och deras föräldrar om hur allt funkar. Första steget i ansökningsprocessen helt enkelt.
 
Är så roligt att får träffa de ungdomar som ska iväg, snacka utbytytesår och hjälpa dem starta sin resa. Jag hoppas innerligt att alla dem får det lika bra som jag hade! Eftersom jag vet att några av dem också har hittat hit till min blogg så hoppas jag också att den kan vara till nytta, både som inspiration och förberedelse.
 
Katalogen för nästa skolår! Inte för sent att söka;)
 
Represent
 
Vad mer ska jag säga? Förutom jobbet har hösten annars varit ganska lugn. Jag har har varit på Troye Sivan-konsert, blivit besatt av Skam och börjat med yoga. Våren verkar dock mer spännande. Förutom en ledig vecka i Sälen (vilket jag är på just nu) så ska  jag ett par dagar till Amsterdam med mamma och pappa i slutet av april. I maj fyller jag äntligen 21 (drinking age i Amerikat), och i juni tar min lillebror studenten. 
 
Det mest spännande är nog dock att jag bokat flygbiljetter och flyger till Oklahoma City den 18 maj! Kommer vara tre år sedan jag var där då, och kan verkligen inte vänta på att få komma tillbaka. Min värdsyster tar graduation från High School den 20, och jag kommer alltså få träffa och gratulera alla min freshies (som på något sätt blivit seniors nu). Kommer också få träffa min bästis Rachel, hälsa på värdsläkten i Texas, spendera tid med världens bästa värdfamilj och såklart krama ihjäl min lilla Stewie. Nedräkningen har börjat!
 
När mamma och pappa var i USA i höstas (utan mig, suck) så fick man hem lite USA iaf
 
Lägger till en bild på mig och min inte så lilla lillebror också bara för att. Har jag nämnt att jag skaffat glasögon btw?
 
För att sammanfatta så känns det väldigt bra nu. Jag har roligt och spännande jobb fram tills att jag börjar en civilingenjörutbildning i höst. Jag jobbar extra med utbytesår, vilket i princip innebär att jag får betalt för att prata om något jag älskar. Och i vår ska jag äntligen tillbaka till mitt andra hem. Taggar sönder.
 
//Lollo
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback