Livet

Sedan jag kom hem från USA för två år sedan har mycket hänt.
 
Jag har börjat i ännu en ny klass och klarat av mina två sista år på gymnasiet, även om det var tufft då och då. Jag har gått balen, varit med på karnevalen och tagit studenten. Jag har haft en jobbig period mentalt, med mycket omvänd hemlängtan, och upplevt hur det är att förlora någon för första gången. Jag har börjat (och slutat) på flera nya jobb, inklusive hemtjänsten och ett jobb som simlärare. Jag har förlorat vänner och fått nya. Jag har rest, bland annat till Frankrike, Tyskland, England och USA. Jag har genomfört en svensk klassiker.
 
Jag har gjort mycket helt enkelt, och USA-året känns på något sätt så långt borta, även om jag som sagt fortfarande saknar det något enormt.
 
Nu blickar jag dock framåt. I våras skrev jag ett inlägg om hur jag antagligen skulle flytta till Luleå och plugga i höst (Arkitektur, stadsbyggnad till de som undrade), men planerna har ändrats lite sedan dess. Jag kom nämligen in på Tekniksprånget, vilket är ett slags program för de som vill bli ingenjörer. Jag ska därför praktisera i fyra månader på Trafikverket i Linköping istället, vilket jag ser jättemycket fram emot. Det blir en skön paus från skolan, och fram tills nyår har jag därför fullt upp.
 
Vad jag ska göra sedan är fortfarande oklart. Antagligen kommer jag jobba en del på våren för att sedan åka tillbaka till USA och hälsa på. Och nästa höst är det istället dags för plugg, antingen i Luleå eller Civilingenjör i KTS på Linköpings Universitet (Norrköping). Vi får se, är ju långt kvar tills dess haha. 
 
Ni får väl titta in och se antar jag. Börjar jag i Luleå finns det stora chanser att jag startar en annan blogg, eftersom det är så långt bort. Tills dess får ni nöja er med lite USA-relaterade inlägg. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
//Lollo
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback