Get Ready-möte

 
HejHej! Igår var jag på ytterliggare ett Get Ready-möte i Linköping, vilket var väldigt intressant. Vet inte om jag nämnt det innan, men min organisaion har iallfall ett par datum man träffas för att få information om hur allt kommer fungera innan/under året.

Förra gången fokuserade vi mest på skolan, men den här gången handlade det om värdfamiljen. Tycker det är väldigt bra att man har sådana här möten, så man hinner förbereda sig lite, och att de är lite utspridda med. Hade varit jobbigt med all infromation på en gång, haha...
 
Gjorde även ett så kallat "SLEP-test" efteråt, vilket är ett engelskaprov man måste klara för att få åka iväg. Har för mig att de är utformade lite olika beroende på vilken amerikansk organisation man har, men alla vi som var där gjorde samma, vilket var 45 min. hörförståelse + 45 min. läsförståelse.Tror det gick ganska bra, men man vet ju aldrig, haha. Början var skitlätt, typ att man hörde en mening, och sen skulle fylla i vilken mening det var på ett papper (man fick 4 alternativ), medans slutet var en aning svårare...
 
Var iallafall kul att träffa lite andra utbytisar, även om vi inte hann snacka så mycket!:)
 
//Lollo
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback