I'm getting there

Hej på er!
 
Idag hade jag min fjärde dag på High School och måste säga att det var mycket bättre idag. Har snackat lite med folk på nästan alla lektioner och även om jag kanske inte har några riktiga kompisar än så känner jag mig inte riktigt lika ensam. På lunchen satt jag med en annan utbytesstudent från Frankrike, och även om vi inte riktigt förstod och hörde varandra hela tiden verkar hon hur gullig som helst.

Bytte även ut min Chemistry class mot Enviromental Science vilket jag är väldigt nöjd med. Fattade inget på kemin och människorna i den nya verkar trevliga och så. Tror de var typ de första att faktiskt bry sig om att jag var från Sverige, och fick både komplimanger för mitt hår och frågor vilket var väldigt kul. Är även en kille från Tyskland som har det så vi var labbpartners idag. Han verkar också jättesnäll; när vi skulle gå till nästa lektion hade jag glömt att stänga min väska, och han kom liksom upp bakom mig och gjorde det åt mig! 

Efter Cross Countryn idag följde Katies kompis (vet inte hur man stavar hennes namn men typ Mikayla/Mikela nåt sånt) med oss hem eftersom hennes föräldrar inte hann hämta henne direkt, och vi tog fram massa av mitt svenska godis och lät hennnes prova vilket var jättekul. Precis som alla andra gillade hon chokladen och bilarna, men inte djungelvrålen haha. När hon hade åkt satt jag och Kate kvar och pratade samtidigt som vi försökte göra läxor. Ni kan ju gissa vilket av det vi gjorde mest...

Nu ska jag göra klart mina läxor och sova. Ska försöka få upp videon på huset ikväll också, men vi får se. Och just det: Ni får gärna skicka mer godis! Har bara varit här i en vecka men mitt lösgodis är redan slut haha. Så mer av det, och gärna lite kexcoklad, japp, daim, marabou mjölkchoklad osv. Ifall ni känner för det alltså (detta gäller inte min familj; ni MÅSTE!). Vissa av er har min address men annars kan ni fråga mig, mamma eller nån. Skulle uppskattas!

Tog inga bilder idag så ni får en bild på sötaste Stewart när han leker med bollen jag köpte till honom!

//Lollo


Kommentarer
Mormor & morfar

Vi har läst alla dina inlägg och fick idag hälsningen från dig.Familjen verkar ju att vara toppen,hälsa dem från oss.Vi åker till Finland på tisdag men stannar bara ett par dagar dom följer också din blogg.puss ock kram and many greetings from your grandma and grandpa.

2013-08-23 @ 14:16:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback