New York dag 1

Hej på er igen!

Igår spenderade jag alltså en heldag inne i New York City tillsammans med massa andra exploriusstudenter. Jättekul verkligen! För er som har koll på schemat började vi med "dag 2", vilket innebär att första halvan av dagen spenderades med en guidad tur där vi bland annat besökte Lower Manhattan (Wall street, World Trade Center, Little Italy, China town..) och Brooklyn.. Vi tog även en färja ut till Staten Island för att se på frihetsgudinnan.

Runt ett blev vi sen avsläppta i Soho för lite egen tid, vilket vi mestadels spenderade på shopping. Köpte inte jättemycket eftersom det inte får plats i väskan men blev ändå två tröjor och lite underkläder. Ett tips till er som inte har åkt än kan dock vara att INTE sätta sig på någon restaurang i Little Italy när ni ska äta, för tar så himla lång tid. Ät något lite lättare och snabbare om ni vill ha så mycket tid som möjligt.
 
Här kommer lite bilder! Tog ärligt talat inte jättemånga för filmade mest (ska klippa ihop en video när jag får tid) men det får duga så länge. Och alla är inte mina btw!
 
World Trade Center 1

 Någon memorial för WTC

 Jag, Hannah, Louise och Alice hade likadana skor haha.

 Här kan ni se en skymt av vår guide Dennis!

 The US flag

 Alice, Hannah och Louise

 Till färjan!

 Alice, jag och Hannah

 <3

 Frihetsgudinnan!

 På vägen tillbaka köpte vi sådana här småkakor. De var fortfarande varma och JÄTTEGODA!

 Wall street (tror jag...)

 Hela gruppen vid Brooklyn Bridge.

 Vi igen.

 A yellow school bus...

 Brooklyn

 Ett typiskt NY-hus

 Inne i Converse-butiken på Broadway!
 
 
 Shopping<3

 På hotellrummet: Alice, Hannah och Louise.

När vi hade kommit tillbaka till hoitellrummet dröjde det inte länge innan vi samlades igen för ett "Adapting to America"-möte. Där vi man ställa lite frågor om hur det är att komma till värdfamiljen, skolan och så + att vi gick igenom alla reglerna igen. Bra info men väldigt segt eftersom man var så trött. Efteråt gick vi (Alice, Louise, Hannah, jag) tillbaka till rummen där vi hängde lite och åt våra mackor från Subway.

Nu ska jag iväg för ännu en dag i NYC så vi hörs när jag kommer tillbaka!

//Lollo



Kommentarer
Mamma

... och alla sitter och bloggar på kvällen, haha... men det ser superkul ut, längar till NY!

2013-08-15 @ 15:34:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback