New York dag 2

Hej hej!
 
Nu är vi tillbaka på hotellet efter vår andra och sista dag i NYC! Idag var det Midtown och Upper Manhattan som gällde så efter att vi hämtat upp vår guide åkte vi direkt ut på Broadway innan vi drog vidare mot Central Park där vi gick omkring en stund (dock inte så länge som jag velat). Efter det var det dags för Upper East side (Gossip Girl all the way!), 5th Avenue, Rockefeller center, Time square och Greenwich Village. På vägen pausade vi även nån halvtimme i en foodmarket vilket var ganska välbehövligt. 

Förutom alla de här "viktigaste" turistställena åkte vi även förbi massa andra platser som är roliga att ha sett. Lincoln Center, Julliard, The New York Times, NBC, stället där John Lennon sköts, Googles högkvarter, den största Apple-butiken, Madison Square Garden, Naturhistoriska museet, Chrystler Building osv osv. Häftigt!
 
På eftermiddagen fick vi precis som igår gå omkring själva, så jag, Hannah, Louise och Alice gick tillbaka till Rockefeller Center för att åka upp till toppen; The top of the Rock. Där hade man jättebra utsikt över Central Park på ena sidan och Empire State Building på andra - absolut värt 27 dollar! Efter det drog vi sedan vidare till Time square där vi kollade lite i butiker och var allmänt turistiga. Köpte bland annat en I♥NY-tröja haha.

Här kommer lite bilder! (Har snott en del från Hannah)

Utsikten från hotellrummet!

Columbus Circle och "riktiga" New York Hot dogs.

Naturhistroiska museet som ju var med i "Natt på museet"!

 Central Park!

 Tydligen hade de ett "svenskt" hus där inne haha.

 New York Times.

 Upper east side!

 Gossip Girl territory haha.

 Vid Rockefeller Center! Det är där de brukar ha en isrink under hösten/vintern som man brukar se i filmer.

 Madison Square Garden!

 Oreo Cupcake<3

 Snapple<3

 FRIENDS house!

 Grand Central station!

 Iron House nånting... 

 Smalaste huset i New York!

 På väg upp i Rockefeller Center!

 På toppen!

 Central Park! Jättefin utsikt verkligen.

 Top of the Rock!

 Frozen Yogurt, typ världens godaste sak. Vi köpte det igår med, men den här var mycket bättre.

 Jag på Time Square!

 Alice och jag när vi väntar på bussen till hotellet.

 Louise och Hannah.

 Shopping! Undrar vad den lilla påsen är Miranda?

 På vägen tillbaka köpte vi munkar vi tänkte äta. De var äckliga. Ja jag gråter typ.


Nu har vi varit på ett möte om hur flygresorna kommer gå till, och tydligen ska jag åka från hotellet 4.45... Kommer vara så himla trött men aja, that's life. Ska väl snart gå och lägga mig men ska försöka vänta uppe så jag hinner säga hej till Alexandra som kommer hit från Sverige ikväll.

Kram<3

//lLollo

 







Kommentarer
Mamma

Du måste vara jättetrött men jag tycker inte särskilt synd om dig ändå! Hoppas resan till Oklahoma går bra nu, tänker på dig. Kram

2013-08-16 @ 10:08:54
Axel Ericsson

Åh, det ser grymt nice ut!

Huset som du kallade för "Iron house" tror jag är Flatiron Building ;-)

Svar: Haha ja det är det nog;) Kom bara ihåg att det var något med strykjärn haha...
Lovisa

2013-08-16 @ 22:06:59
URL: http://axelericsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback