Om Soft Landing Camp

Innan jag åker till min värdfamilj i Oklahoma kommer jag spendera ett par dagar i New York på ett så kallat "Soft Landing Camp" tillsammans med massa andra utbytesstudenter från hela norden. Detta är något som Explorius ordnar dels för att det är kul, men också för att göra övergången mellan Sverige och USA lättare. Man får öva på engelskan, vänja sig lite vid tidskillnaden och få mer information om hur livet i USA ser ut samtidigt som man umgås med massa andra personer i exakt samma situation som en själv. Hur grymt låter inte det?
 
I mitt avresebrev som jag fick förra veckan fanns det bl.a. med ett schema för de här dagarna, alltså för 13-16 Augusti, och jag tänkte det kunde vara kul att dela med mig av det här på bloggen:

 
Dag 1
Ankomst till JFK och hotellet
Information om vad som händer nästa dag
 
Dag 2
06:30 Frukost
08:00 Sightseeing tour på Manhattan på bl.a. Central Park, Rockefeller Center, Times Square, Little Italy, Chinatown och Greenwich Village.
13:00 Sightseeing över och tid för shopping eller andra saker
18:00 Bussen går tillbaka till hotellet
20:00 Informationsmöte
 
Dag 3
06:30 Frukost
08:00 Sightseeing tour på Manhattan bl.a. World Trade Center, Wall Street, Staten Island, Brooklyn och Soho
13:00 Sightssing över och tid för shopping eller annat
18:00 Bussen går tillbaka till hotellet
20:00 Avresemöte
 
Dag 4
Åka till värdfamiljen
 
 
 
Åhh, är så taggad - detta konmer bli så himla kul! Om 8 dagar är jag där hörni!!!
 

//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback