Sista inlägget i Sverige

Som ni kanske förstod av förra inlägget är jag i princip färdigpackad nu; är bara sista minuten-saker som mobil och mobilladdare kvar på listan. Har växlat in massa dollar, fixat klart med alla försäkringar, valt ut vilka kläder jag ska ha med och så vidare, och helt ärligt känns det ganska tomt just nu. Hela den här sommaren har jag gått omkring och tänkt "det måste jag göra", "det har jag kvar" och nu börjar det mesta vara ganska färdigt. Imorgon åker jag. 
 
Ja, jag skrev det. Det som alla utbytesstudenter längtar efter och bävar inför och sen längtar efter lite till. Om bara några timmar ska jag bege mig mot flygplatsen vilket innebär att jag nu har haft min sista hela dag i Sverige på väldigt länge. Spenderade ena halvan av den med att stressa runt som en galning för att inte missa något, och andra halvan umgicks jag med familjen. Vi kollade på film och kramades och var ute sprang och spelade TV-spel och åt trerätters (min halvåtta-meny; bruchetta, lasange, pannacotta<3). Var jättemysigt men samtidigt deprimerande för alla beter sig som om jag är på väg att avlivas eller nåt och ba "nu är det sista gången du..blabla".
 
Och trots det känns det fortfarande overkligt för mig. Som en dröm som aldrig kommer bli verklighet. Minns för exakt ett år sedan när jag satt och läste utbytesbloggar och tänkte "är de inte nervösa?". Och jo, det är jag. Jätte till och med. Och jag är ledsen - att säga hejdå till min lillebror kommer bli smärtsamt. Men mest av allt är jag så sjukt taggad. Imorgon flyttar jag till USA, och även om det inte känns så just nu vet jag att jag är redo. Jag kommer klara det här.Just bring it on.
 
 Förlåt för suddiga bilder men kameran är liksom nerpackad...
 
 Flaggan, signerad av alla underbara<3


//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback