Skillnader

  • Allt är STORT! Bilar, portioner, läsk, affärer osv.
  • De har i princip inga trottoarer så man måste hela tiden köra...
  • ...Vilket kan vara anledningen till att så många, även ungdomar, har bil.
  • Man tar inte nödvändigtsvis av sig skorna när man går in.
  • Det är visserligen svinkallt inomhus men ute är det så sjukt VARMT!
  • Du bakar inte kakor utan du köper kakmixpulver och blandar med vatten.
  • Alla är mycket trevligare och öppnare.
  • Man använder i princip aldrig kniv när man äter, bara om det är mycket kött du måste skära.
  • När man handlar packar man inte själv utan du ger bara korgen till kassörskan som sen skannar och packar din påse.
  • Orkar man inte äta upp sin mat när man är på restaurang kan man få med sig resterna hem i en låda.
  • Alla skolbussar måste vara gula så de ser ut som på film.
  • Man äter mycket mer onyttigt, t.ex. bullar och munkar till frukost och chips till lunch.
  • Alla pratar engelska (konstigt va??!)
  • Man har jordnötsmör i princip allt, även hamburgare.
  • De torkar alla kläder i en torktumlare (vet inte hur andra svenskar gör men jag brukar hänga upp det på tork hemma).
 
Återkommer med mer olikheter när jag samlat på mig lite fler. Och när det gäller skolan, får skriva ett eget inlägg om det för oj vad saker är annorlunda där. 
 
 
 
//Lollo


Kommentarer
Amanda

Hej jag älskar din blogg måste jag bara säga!

Sen undrar jag också varför du valde explorius? Jag funderar nämligen på att bli utbytesstudent men jag håller på att försöka välja mellan explorius och sts. Hur tänkte du? Och hur har explorius varit än så länge?

Lycka till detta året! Kram från Amanda

2013-08-28 @ 22:10:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback