Lördag

Idag har varit en sådan där riktigt bra dag då jag verkligen är tacksam för att vara här i USA. Började morgonen med att äta gröt framför julkalendern (även om jag var lite irreterad över att man inte kunde se skidor på svtplay!?) och sen åkte jag, min värdpappa och min värdsyster iväg på lite ärenden.
 
Jag var i stort behov av nya skor (har haft converse tills nu lol) så vi började på Famous Footwear och efter ett litet stopp hos min värdfasrmor drog vi sedan vidare mot Hobby Lobby för att köpa en julstrumpa till mig. Har letat efter den perfekta i hur många affärer som helst men nu hittade jag ändå en jag är hyfsat nöjd med. Efter lunch på Qdoba avslutade vi med att åka till matäfferen och införskaffa allt från godis till mat och kryddor som behövs till olika kakor. Ska försöka göra pepperkakor och lussekatter till Lucia men har fortfarande inte hittat kardemumma?
 
Min värdpappa (och syster) precis innan vi skulle åka.

 Stewart är ju bara för söt.
 
 Mina nya skor!
 
När jag kom hem vilade jag ett tag och sedan bar det av till SoccerCity för min andra footbollsmatch.Egentligen var det vår fjärde men har ju missat två stycken. I alla fall så förlorade vi stort då vi spelade mot vårt egna Varsity lag (de skulle vara med i en varsity league och vi i JV men det var inte tillräckligt många som anmälde sig så de fick också spela JV haha) men tycket ändå vi gjorde helt okej ifrån oss med tanke på förutsättningarna. Fick spela mycket mer idag också så var väldigt kul!
 
In action

 Var väldigt få från vårt lag som dök upp idag och bilden är suddig men oh well: Sarah, Brooke, Afton, OP, Annie, McKenzie, Mariia och jag.
 
Efter matchen blev det åter igen en kort vilopaus hemma innan jag, Kate och mina värdföräldrar åkte iväg för att kolla på julbelysningar. Finns en gata borta i Bethany (en annan del av OKC) där alla hus har massa lampor som är synkroniserade till en radiostation, så när man åker där blinkar allt i takt till julmusiken. Hur häftigt som helst! Älskar ju sånna myslampor med så var helt perfekt enligt mig.

När vi var klara där köpte vi lite dricka på Starbucks (provade Cocolate Chai Tea Latte denna gång och var faktiskt väldigt gott - smaka jul) och sedan åkte vi vidare till Yukon (ännu en del av OKC, känner att jag måste utbilda er lite) där de har en annan cool grej med lampor. Finns en park där ssom har dekorerats totalt med julbelysning och så åker man en speciell bana med bilen. Var hur stort som helst (tog säkert minns 30 min att åka igenom allt och återigen var jag i sjunde himlen. Älskar julen. Älskar lampor. Skulle kunna bo där haha.Var definitivt ett perfekt sätt att avsluta kvällen♥
 
Bilden gör det inte rättvisa över huvud taget men ändå - första gatan vi var på

 De stava mitt namn rätt!

 



Återigen så gör bilderna det inte rättvisa, går inte att beskriva hur stort och mäktigt det var!

//Lollo
 
 


Kommentarer
Mormor & morfar

Vi vill bara säga grattis på Anna-dagen.
Kram från Mormor och Morfar.Vinterskorna ser sköna ut

Svar: Tack! Visste inte ens om det själv, vad skulle jag göra utan er? Kram
Lovisa

2013-12-09 @ 22:19:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback