San Antonio

Den här helgen har jag alltså spenderat i San Antonio, Texas tillsammans med min värdfamilj. Eller ja, lördagen i alla fall - fredagskvällen och söndagen spenderades väl mest i bilen eftersom det är så långt bort haha.
 
I alla fall så var vi där för att hälsa på min värdfarfar men vi hann även få med lite sightseeing vilket var väldigt kul Var himla varmt där med jämför med Oklahoma och framför allt Sverige (gick seriöst omkring i t-shirt vissa stunder) vilket ju kändes lite konstigt med tanke på att det nästan är jul, men jag klagar inte!
 
Efter ett par timmar spenderade downtown (se bilder) åkte vi sedan hem till min värdfarfar igen för att äta och se på film. Han har seriöst den största filmsamlingen ever (så avundsjuk) men trots det kunde vi inte komma överens så slutade med att killarna så på nån western-film och vi tjejer satt och grät till underbara Pearl Harbour<3
 
Breakfast @ IHOP

The Alamo (väldigt känd byggnad inom Texas historia där ett känns slag/massaker ägde rum.

Stor kaktus där inne

Var väldigt fint ute och inne var det som ett museum.
 
The Riverwalk i SA

Vet inte om ni ser han i rött men såg honom typ överallt den dagen - en man med vitt skäggi tomteluva! Såg ut som tomten i jeans och tyckte det var så himla roligt.
 
På den här bron hade tydligen J-Lo nån känd kysscen?

That's just the way we roll
 
Vi gick även till Hard Rock Cafe!

Lite lunch/snacks
 
 
 

Min värdmamma älskar Aerosmith så hon fangirlade lite över detta haha!

Nån vägg de hade spraymålat med
 
Ett jättestort fint köpcenter
 
Behöver jag ens säga något???

Fanns också ett litet mexikanskt torg med så bygnader som denna runt om där de hade små affärer. Påminde jättemycket om New Mexico!




Filmer...

//Lollo
 
 
 


Kommentarer
Pappa

Verkar väldigt fint där.
Hur varmt var det

2013-12-16 @ 20:17:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback