Update

Hej på er!
 
Sitter just nu i mitt rum och försöker plugga inför mina finals som börjar i morgon men uttråkheten tog över så tänkte jag skulle blogga lite!
 
För er som inte vet det så slutar i alla fall varje termin här borta i USA med finals, som är ett prov i varje ämne man har innan lovet. Vad för slags prov är väl lite olika beroende på vilken class man har, men vanligtsvis är det lite som ett nationellt prov som är över allt man lärt sig under terminen. På min skola har man delat upp det så man har finals i sina 4 första classens ena dagen (torsdag för mig alltså) och de tre sista andra dagen (fredag). Varje lektion är istället 1,5 timmar lång för att man ska hinna med allt och på fredagen har vi därför early release eftersom vi inte har lika många.
 
Jag kommer dock bara ta två stycken av mina sju finals - Character Ed. och History. Min psykologilärare bestämde sig nämligen för att bara ha en fråga på sitt prov (var svar han redan sagt till oss) för att se på film istället och i science gjorde vi ett experiment/projekt istället. Vi har ju uppenbarligen inget prov i XC så det slapp jag med och sen har jag även två exemptions. Om inte har fler än tre absences/tardys och har B eller A i betyg kan man nämligen få ett exepmtion-pass som gör att man kan välja bort två av sina prov som man inte måste ta. Slipper därför både matteprovet och engelskan vilket jag ju inte direkt kan klaga på.
 
Förutom att alla lärare försökt förbereda oss så mycket som möjligt inför proven har denna veckan varit ganska normal annars. Skola, hem, läxor, julkalender, ph, äta typ. Så ja, har inte så mycket så mer att säga. Förlåt om det blev värsta långa inlägget haha.
 
Avslutar med två random bilder från veckan:
 
När honor society hade möte i ett av mina klassrum blev det mat över så började måndagen med lite gratis fika!
 
Mitt, Rachel och Chelsea's projekt! Kan man se att det är tre tjejer som gjort det?
 
//Lollo
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback