60 frågor

Har inte jättemycket att skriva om än, så snodde denna från Almas blogg!:)
 
1. Hur gammal är du? 16

2. Hur gammal känner du dig? Beror väl lite på situationen, men oftast känner jag mig mycket yngre, haha.

3. Vad har du gjort i dag? Varit i skolan, knäck TAMAGO-ägget(!), delat ut tidningar...

4. Vilken film såg du senast? Såg "En oväntad vänskap" på skolbion igår, och den var jättebra! Rekommenderas starkt!:D

5. Vem ringde du senast? Mamma^^
 
 6. Är du besatt av någonting? Mycket haha. Socker, böcker, "tryck på ägget-spelet", färgen lila, PLL osv. osv....
 
7. Är du rädd för blod? Inte direkt, kanske om det är för mycket liksom.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Sitter i min säng så det är väl ganska mysigt med kuddar och så^^ Nej men, ja, är i mitt rum så; ganska mörkt, myslampor tända... En aning rörigt med det ska fixas snart för får panik på det, haha.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Olof Palme, Göran Persson...ehh, ja. Tog typ stopp där^^ Göran Persson var under 1900-talet va? xD)

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej, lol.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
 Svårt att säga, antagligen svart, lila eller rosa. Eller vit. Någon av dem.

12. När vaknade du i dag? 6.30 som vanligt.

13. Vilken är din favorithögtid? Julen såklart! Så himla mysigt att sitta inne med tända ljus och varm choklad när det är mörkt och kallt ute:)
 
 14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Oklahoma City - längtar♥
 
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Hmm, svårt.

 
16. Hur vill du tillbringa din pension? Med familj och vänner, gärna på någon varm och soligt plats:)
 
17. Vad lyssnar du på just nu? Just NU lyssnar jag på "Highway don't care" med Tim McGraw och Taylor Swift pga. älskar den så mycket♥

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nepp.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Choklad, äppelmos, flingor, popcorn, mjölk.
 
20. Vem är din favoritkändis? Svårt, men antagligen Taylor Swift eller Ulrik Munther.
 
21. Vad är du på för humör just nu? Jättebra humör!:D Det mesta känns väldigt bra just nu faktiskt; ska se the Host ikväll, imorn är det påsklov, våren är typ här, ska på orienteringsläger imorn, ska till Barcelona nästa vecka, mindre än 140 dagar till USA....

22. Vilka världsdelar har du varit i? Har vart runt i Europa en hel det, och USA en gång. Kanske Asien med, om Turkiet räknas?

23. Snarkar du? Inte vad jag vet

24. Vilka yrken har du provat på? Tidningsutdelning och städning, haha. Sen har jag i och för sig praoat på Hemtex, sjukhuset och Strömsholmen med så lite av varje faktiskt:)

25. Hur går du helst klädd? Allra helst har jag nog mjukisar eller one-piece, men eftersom det inte alltid går brukar jag ha typ jeans och nån snygg tröja.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Oxe
 
 27. Vilket är ditt favoritgodis? Älskar surt godis! Och sen typ daim, twix, noblesse, kinder maxi osv.. Typ allt utom mörk choklad och lakrits. 
 
28. Vad sa du senast? "Försök komma hem till kvart i 7", till mamma i telefon så hon hinner skjutsa mig ikväll haha.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Matte och tyska tror jag.

30. Vad har du på dig just nu? Jeans, linne, kofta.


31. Vilken är din favoritaffär? Gillar bokaffärer i största allmänhet, men när det gäller kläder är det nog Gina Tricot, Vero Moda, Cubus och Subdued.

32. Vad har du för storlek i kläder? Oftast S, ibland M.

33. Vad har du i dina fickor? Mobil, nycklar, tofsar, pengar.
 
34. Vad köpte du senast? En macka i kafeterian haha.

35. Hur många gånger har du flyttat? 
Två gånger, en när jag var ett och en när jag var tre.
 
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Mobilen, en bok och datorn.
 

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska helt klart.

 

38. Senaste filmen du såg på bio? Blir samma som förra, "En oväntad vänskap" under skolbion. Men annars var nog "Beautiful Creatures" det senaste "riktiga" biobesöket.

 

39. Har du blivit sydd någon gång? Nej faktiskt inte.


40. Har du någon gång badat naken utomhus? När jag var liten ja.

41. Vad åt du till frukost? En tallrik havregrynsgröt och en macka.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Vet inte, var bara 6 då.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Haha, nej.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Beror väl på vad som räknas som extra speciellt, haha. Men min lillebror gav mig ett påskägg igår! (Visserligen för att han inte gillade godiset i men ändå xD)

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? 
I min bokhylla.



46. Vad var det sista du åt? En macka när jag kom hem från skolan.

47. Vem är världens vackraste kvinna? Men hjälp finns så många typ Taylor Swift, Selena Gomez, Leighton Meester, Emma Watson, Nina Dobrev....
 

48. Är du blyg? Beror på situationen.


49. Vilken var den sista konserten du var på? Går typ aldrig på konsert, så Ulrik förrförra året? Haha...

50. Vad heter du i andranamn? Anna Hildegard

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej tack och lov.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Självklart, det har väl alla?

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Orientering/Längdskidor

54. Har du några husdjur? Nej, är inte direkt någon djurmänniska om jag ska vara ärlig.

55. Vill du gifta dig? Ja, absolut. Nån dag så!.

 

56. Var växte dina föräldrar upp? Pappa i Motala och mamma i Örserum.

57. Har du någon gång ringt polisen? Nej 

58. Har du svenskt ursprung? Ja, plus lite finskt från mormor.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Japp, nu är det mest Lollo men innan så var det många som sade Love med. Plus att mamma typ kallar mig för massa grejer, som Lovinda, Bella osv...

60. Vilka är dina största svagheter? Att jag är perfektionist och aldrig blir nöjd med mig själv. Och att jag fortfarande är lite blyg.



//Lollo


Kommentarer
Emma

Haha kul att läsa! Förresten jag var kompis med Ulrik munther när jag var liten och vi var på semester tillsammans med våra familjer typ XD Fast nu ser jag inte honom så ofta bara ibland på bussen och så. När vi var typ 11 så försökte han lära mig spela munspel men det gick inte så bra haha men det var precis när han började lära sig det...vi åkte i hans gummibåt dock och det var askul ;)

Svar: Va??!!!! Du fattar inte hur avundsjuk jag är!! :O
Lovisa

2013-03-28 @ 12:37:34
URL: http://americaemma.blogg.se
Emma

Hahaha men alltså jag är inte kompis med honom nu det var typ när vi var små...

Svar: Men ändå, coolt ju!!:D
Lovisa

2013-03-28 @ 20:36:53
URL: http://americaemma.blogg.se
Tyra

Heeej!! :) Ska också till USA (Nebraska) i höst, ska vi göra ett länkbyte????

Svar: Absolut!:)
Lovisa

2013-04-05 @ 12:24:41
URL: http://www.aventyras.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback