Avresemöte

Hej igen!

Nu har jag kommit hem igen efter en väldigt rolig, intressant och "USA-inriktad" helg!:)
 
Åkte upp till Stockholm redan igår förmiddag för att turista och shoppa lite med familjen. Bl.a. gick vi till "USA godis"-butiken som var stängd förra gången jag var här. Köpte inte jättemycket, för vill liksom få det där första intrycket när jag ÄR i USA, men blev lite ändå. Var väl sådär om jag ska vara ärlig... Åt även en liten försvenskad verision av Frozen Yogurt i Gallerian; och den var iaf. riktigt god!!!♥

 
Klockan 18 bar det sen av till Centralstationen där jag mötte upp massa andra Exploriusare för en utbytesträff, vilket var jättekul. Först gick vi till Kungsträdgården och hängde lite där, innan vi drog till TGIF för att äta mat a lá American. Tror vi var runt 12 stycken, så lite fler än förra träffen jag var på, men precis som då var det himla mysigt och skönt att få prata med några som vet precis hur man känner. De flesta hade jag ju inte träffat innan så det var kul att lära känna några nya, samtidigt som det självklart var jättekul att träffa Alma, Hannah och Alexandra igen med! Helt klart värt att missa Eurovision alltså! :D

Idag var det då dags för avresemöte. Det hölls av Jonatan och Lina, och var ca 4.5 timmar långt. Kanske lite segt, men man fick en hel del information! De gick igenom allt från regler occh försäkringar till soft landing camp, hemlängtan, dresscodes,och  tips på presenter till värdfamiljen. Det mesta hade man hört innan, men en del var nytt så kändes ändå väldigt givande! De sa också att endast 29% av alla svenska exploriusare fått sina värdfamiljer redan - känner mig väldigt lyckligt lottad!:D

Var väldigt många där med, om man jämför med de Get ready-möten jag varit på, vilket såklart var kul. Hann dock bara prata med ett par stycken andra innan jag var tvungen att åka hem. Innan det slutade fick man gå fram och hämta ett stort kuvert fullt med viktiga papper, som en handbok för utbytesstudenter, info till föräldrarna, guide till visumansökan osv. Har inte läst igenom det än men får väl ta mig tid snart;)

 
//Lollo


Kommentarer
Anna Karlsson

MISSADE DU EUROVISION LOVISA? är lite i chock........... iofs var det fett ovärt efteråt eftersom vi floppade totalt men ÄNDÅ!!!

2013-05-19 @ 23:15:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback