The Exchange Student Challange

Har sett den här på ett par bloggar nu så tänkte jag skulle svara med!:)
 
Vilket land ska du åka till? 
USA.
 
Vilken organisation reser du med?
Här i Sverige så är det Explorius, men min amerikanska organisation heter CETUSA.

Hur/var skulle du helst vilja bli placerad?
Nu har ju jag redan fått min placering, men innan så var väl "drömmen" att komma någonstans mitt i USA, där det inte var för kallt eller för varmt och att jag skulle ha värdsyskon. Oklahoma är alltså perfekt!:D

 Har du fått familj eller gjort stat / region-val?

Jag har fått värdfamilj och kommer bo i Oklahoma City tillsammans med en värdmamma, värdpappa, värdbror (17) och värdsyster (13). De verkar jättesnälla och kunde inte vara nöjdare! Gjorde dock inget delstatsval, kände att familjen var viktigast och att det skulle bli bra oavsett var i USA jag bodde.

Kommer du åka på något förberedelseläger?

Explorius har inget "läger" så som t.ex. EF har, men ska på ett långt avresemöte i Stockholm nästa söndag  vilket jag ser fram emot väldigt mycket. Var även med på en utbytisträff med ett par exploriusare i början av året och ska på en till nästa helg (i samband med mötet). Sen har ju explorius också ett "Soft landing Camp" i NY innan man åker till sin respketive värdfamilj, så det borde väl också räknas med:)

Vad ser du mest fram emot?

Tänke skirva ett annat inlägg om saker jag längtar till senare, men det jag ser mest fram emot är nog faktiskt att verkligen LEVA ett amerikanskt liv. Att komma in livsstilen och vänja sig vid små detaljer. Jag hoppas jag när året är slut kommer kunna kalla Oklahoma mitt hem.

Vad fruktar du mest?

Det jag fruktar mest är att jag absolut inte kommer trivas. Att allting bara känns fel, att jag inte får några kompisar, att jag inte går ihop med familjen osv. Inte för jag tror det kommer bli så men rädslan finns såklart där. Och sen är jag rädd att jag ska gå upp massa i vikt haha!!

Vill du prova någon ny sport?

Ja, absolut! Känns som att sport är ett jättebra sätt och hitta nya kompisar och på min skola finns det hur mycket som helst att prova på. Just nu lutar det mest åt cross country running eftersom jag inte har något som helst bollsinne, men i får se!:)

 
Vad kommer du sakna mest?

Familj och vännerna såklart!!! Vet inte hur jag ska överleva utan dem♥ Sen kanske svenskt godis, att kunna cykla till skolan, orientering etc.....

I USA, kommer du åka på en resa arrangerad av organisationen? 

Jag vet inte! Har inte fått så mycket information om resor och så, men tror CETUSA ordnar lite sånt. I så fall skulle jag väldigt gärna vilja åka till Hawaii för det verkar helt underbart!

Namnge tre platser du vill besöka i ditt land:

Svårt att säga bara tre, jag vill såklart åka runt i hela USA, men:

New York City
Hawaii
Florida

Tror du att det kommer att bli ett bra år?

Självklart tror jag det kommer bli ett bra år, annars hade jag inte åkt. Sen kommer det nog ine bli som jag förväntar mig, men det är ju en annan sak, Jag hoppas att jag kommer ha kul, lära mig massor, växa som person och lära känna massa nya människor!:D

 

 
//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback