Hug an exchange student day!

 
 
Hej på er!
 
Idag har varit en spännande dag på många sätt. Dels så var det International hug an exchange student day , vilket typ är det knäppaste jag hört haha. De flesta visste inte ens om det men fick ändå en hel del kramar vilket var kul. Det var också drug-testing vilket innebar att de hade tagit dit massa droghundar. I två av mina classes fick vi gå ut i korridoren medan de gick omkring och sniffade på allas väskor i jakt på medicin eller i värsta fall droger. Det hela var väldigt seriöst och ganska obehagligt faktiskt, och jag kan verkligen inte föreställa mig det hända hemma...
 
Annars hände väl inte så mycket speciellt, förutom att Ms. Wylie gick omkring och spelade zombie ett tag. Hade även vikarie på En. Science så jag, Rachel och Chelsea drog till biblioteket för att skriva ut ett papper och gick sen omkring i korridorerna och snackade tills vi verkligen var tvugna att gå tillbaka till klassrummet. Älskar verkligen folket den timmen!
 
Hmm... vad mer ska jag säga? Vi har ju som sagt hade frivecka på XC då tävlingssäsongen nu är slut så istället har vi suttit och snackat och gjort läxor. Klagar inte på det direkt, även om lite motion kanske hade varit bra då min underbara värdsyster gjorde chocolate chip pancakes till mig igår, för att att inte tala om Brownisarna jag åt när jag hälsade på en kort stund hos Anna och Oceane efter skolan igår. (Oceane har föressten, på grund av anledningar jag inte tänker ta upp i bloggen, flyttat in hos Anna temporärt i jakt på en ny värdfamilj.)
 
Vad som händer ikväll vet jag inte riktigt men imorgon blir det bergsklättring! Taggad!
 
 
Fina Maria på historian när vi jobbade med iPadsen.
 
 Jag gjorde kanske inte riktigt det vi skulle...men jag hitta Tranås på kartan!
 
 Environmental Science med Rachel<3
 
 Liten bild på skolbiblioeket! Hann tyvärr inte titta runt då de stängde för lunch typ 5 minuter efter att vi kom dit...
 
 Längs en vägg i skolan finns graduation-bilder sen flera år tillbaka. Spännande att jag snart får uppleva det själv!

 Awards...
 
 Så kan man ju också göra istället för att göra grafer...
 

Och just det; har fått frågor om vad Thanksgiving är och då jag fortfarande inte är helt 100 själv tänkte jag skriva om det efter att jag firat det om det är okej?
 
//Lollo
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Lina

First of all, jag älskar din blogg!! Helt klart min favorit bland de som är iväg nu! Jag ska åka till usa nästa år och håller på med mina ansökningar just nu. Jag undrar vad hade för bilder till fotoalbumet och kan du ge lite tips på vad man kan skriva i det personliga brevet och hur detaljerat? :D

2013-11-09 @ 22:51:23
Lmssy

Vart har du fått tag i din design?? Tacksam för svar :)

2013-11-10 @ 13:52:02
URL: http://lmssy.blogg.se/
Jennie Edström

Åh du verkar ha hamnat på ett så underbart ställe!!! Skolan ser precis så där High-School-i-film-aktig ut, och du verkar ha lyckats med att göra början av ditt år riktigt bra!

2013-11-10 @ 16:46:01
URL: http://eedstroms.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback