Korta svar

Vilket program går du i Sverige?
Jag går Natur-natur på Holavedsgymnasiet hemma i lilla Tranås.

Framtida yrke?
Absolut ingen aning, har inte kommit så långt i planeringen än haha.

Vilke kurser valde du inför High School i OK?
Innan jag kom hit visste jag inte riktigt vilka ämnen jag skulle läsa men första dagen i skolan satte jag upp ett schema tillsammans med min counsler, och slutade med Psychology, Character Ed, US History, Environmental Science, Math Analysis, English och XC. Kommer dock ändra lite tills nästa år då vissa bara är halvårskurser. Och nej, ifall jag nu skulle få frågan så räknas inte året här hemma (kommer skriva mer om detta i ett annat inlägg).

Har de höstlov i USA?
Ja! Nu beror ju detta i och för sig på skolan, men jag hade höstlov i hela två dagar för ett par veckor sen när vi var i New Mexico. Kanske verkar jättekort (och det ör det ju) men sen har de ju också Labour Day, Thanksgiving break och en oändligt långt sommarlov jämfört med oss. Kommer skriva mer om dessa helger när vi kommer dit också!

Vad har du för mobil?
Jag har med mig min iPhone hemifrån som jag använder till att ta bilder och surfa på när jag har wifi (typ twitter, kik, snapchat osv.). Har också köpt en billig knapptelefon på Walmart som jag använder till sms och telefonsamtal med mina amerikanska vänner och familj. Lite kmplicerat kanske med kände inte att det var värt att köpa en ny iPhone här bara för det...

Vad har du för bankkort?
Jag har med mig två bankkort, dels mitt vanliga VISA kort och dels mitt ICa kort. Försöker använda det sistnämnde så mycket som möjligt eftersom det ska vara billigare men oftast funkar inte den så får använda det andra. Det jagförsöker göra är därför att ta ut så mycket kontanter som möjligt åt gången och sen betala med det.
 
 
 //Lollo
 


Kommentarer
Lina

Hej Lovisa, har du regler hemma hos din v-familj eller tex i skolan? Skulle du kunna berätta lite om det?

2013-11-03 @ 12:49:33
Nora Utter

Du kunne jo eventuelt fått et pay as you go abbonement på iphonen til $25 i mnd, eventuelt vært med på vertsfamiliens plan og hatt alt (sms, telefon, internett)

2013-11-08 @ 09:39:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback