Last homegame

Hej på er!

Igår hade PCNs football-team sin sista hemmamatch och det var jag ju bara tvungen att gå på så runt femtiden på fredagen hämtade Anna och hennes värdmamma upp mig, Oceane och Maria och så begav vi oss mot football-stadion. På vägen stannade vi och åt kvällsmat på Hideaway Pizza vilket var helt underbart gott och lite kul då vi alla var utbytesstudenter. 
 
Som vanligt så var ju själva matchen inte jätteintressant och efter fyra vinster i rad förlorade vi tyvärr rejält men hade himla kul ändå! Första halvleken spenderade vi mest med att ta kort och prata med folk (träffade bl.a. Courtney och Che från XC) samt lite försök till att heja på laget såklart. Vi stod kanske inte precis i mitten av "hejaklacken" eftersom man inte såg så mycket där, men vi gjorde ändå vårt bästa. Vid halvlek så hade bandet en lightshow vilket om jag ska vara ärligt var det jag sett fram mot mest. Var så himla coolt för de släckte alla lampor i hela stadion och så hade massa "glowsticks" (vad heter det på svenska lol?) överallt. Awesome!
 
Efter det gick typ hälften av publiken hem eftersom vi förlorade och det var kallt, men vi utbytesstudenter stannade i alla fall klar och försökte hålla humöret uppe ändå med varm choklad och godis. Vi fick också sällskap av My, en senior på PCN som vi även hängde en del med på Fall Ball (och jag det är en kille även om namnet kanske ger ett annat intryck). Han är typ skolans spirit person eller nåt och himla snäll i alla fall! Blev ännu fler bilder och när matchen var slut var det dags för det så kallade "Senior Night" som jag tror inträffar sista hemmamatchen varje år (detta är dock bara en gissning). Oavsett så gick det ut på att alla seniors sprang ut på planen och formade en stor cirkel, sjöng, tog kort, körde hejaramsor och gråter över att de snart måste säga hejdå. Jag och Anna (Oceane och Maria är inte seniors) kände oss lite utmobbade då vi inte kände i princip nån utom My, men var häftigt ändå och definitivt en rolig upplevelse!

Allt som allt var det en väldiigt roligt kväll - en av de bästa jag haft här än så länge - och jag är så himla glad över att få komma hit och uppleva allt detta och träffa så underbara männiksor! 
 
Nu till bilder, vi tog ju en hel del och det här är långt ifrån alla haha:
 
Vet inte om ni kan se men innan skolan börjar på game-days marcherar bandet genom hela skolan.

 Pizza på Hideaway!

 Kan inte beskriva hur awkward denna bilden var att ta haha. Är ju glasdörrar och precis innanför dörren står nämligen delar av personalen (däribland Henry som är våran och framför allt Marias kompis) haha..

 @ the game då då!

 Go PC North!

 Jag och Oceane!

 Footballplayers och pom!

 Anna var excited! Typ haha. Okej hon tyckte det var sjukt långtråkigt men man kan ju låtsas lol...

 Lite bättre bild från själva matchen!

 Vad ska jag säga? Vi blev lite uttråkade efter ett tag haha.

 Jag och massa folk haha! Känner inte alla men i övre raden finns ju Mckensie och Courtney på ytterkanten och brevid mig är Che!

 Foreigners...

Går inte att visa hur coolt det var genom en bild, men ni kanske förstår lite hur bandets uppträdande var!

 Så här glada var vi när det andra laget gjorde änu en touchdown och det stor 7-40...

 Varm choklad gjorde det bättre!
 
 Maria, jag, Anna och My!

 Bästa Maria och jag!

 Oceane, Maria, jag, Anna & My! Härligt gäng.

 Samling innan Senior Night börjar.

 Tyckte den här bilden var ganska cool även om den inte är perfekt haha.

 Avslutar med en bild på senior-cirkeln! Blevb ganska stor om man säger så, och det är långt ifrån alla som var där. Vi är över 400 seniors totalt!


//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback