Homecoming!

Hej på er! 

Denna veckan har det varit homecoming week på min skola. För er som inte vet vad det är så är det en speciell vecka där man klär ut sig varje dag för att tagga inför homecoming - en football-match där gamla elever från skolan får komma tillbaka (var t.ex. massa gamla cheerleaders med och hejade på) och där man kröner en kung och drottning. Många skolor har även en parad och dans men det har inte vi. (Vi har en fall ball istället)

 
Veckan började med Pyjama day vilket var oerhört skönt en seg måndag. Hade jättehärliga mjuka pyjamasbyxor på mig jag lånat från Katie (tror aldrig hon kommer få tillbaka dem haha) samt en t-shirt från Ullared jag typ alltid sover i. Najs dag!
 
 Nava, Lexi och jag! (lunch buddies)

Dag två var Twin Day och jag parade ihop mig med Maria från Finland. Vi hade redan en del liknande kläder men beslutade oss ändå för att åka och shoppa på måndagen så vi hade exakt likadana t-shirts från hollister samt svarta byxor och converse. Var kul när vi sågs men annars visste ju ingen ens om man var tvilling eller inte haha.

Rosa t-shirt från Hollister, svarta jeans och vita Converse!

Onsdagen var Salad dressing day vilket nog är den knäppaste so far. Jag äter inte ens dressing på min sallad så var svårt att välja en favorit men körde på "Blue cheese" eftersom det var lättaast; blå jeans och blå t-shirt. Knäpp dag indeed.

 Katie är "Ranch" och jag är "Blue Cheese"

På torsdagen var det Jersey/Team day vilket innebar att folk antingen gick omkring i tröjor som representerade deras favoritlag (framför allt OU, OSU och OKC Thunder) eller skolan. Jag hade på mig en homecoming-shirt som jag köpte och kände mig awesome!

Min tröja haha!.

De nominerade!

Vårt steplag! Vi har step, pom & cheer.

Det var det även dags för själva homecoming vilket började i skolan med en pep assembly; uppträdanden, lekar och film i aulan samt introduktion av de nominerade till homecoming king och queen. På kvällen drog vi sedan till fstadion för football-match (som vi vann!!!!) och kröningen. Varken matchen eller själva eventet i sig var speciellt intressant om jag ska vara ärlig för fattade typ inte alls vad som hände men var jättekul ändå! Var där med Anna från Ryssland samt Nava och Lexi som jag bukar sitta med på lunchen, men pratade även en del med deras kompisar + några andra som jag hängde med för några veckor sen och vi hade det trevligt ändå haha.

Random match-bild.

 Jag, Nava och Lexi.

 Så här såg själva cermonin ut typ (jag dålig kvalite men whatever)

 Anna, Nava, Laxi, "nånvarsnamnjaginteminns" och jag!

 Lite cheer då då!

 Jag och Courtney som även är med i mitt XC-lag och är en av de icke spelande tjejerna som är med på soccer tryouts (som mig lol)

 En av tjejerna åt en klassiskt Hot Dog med chilli. Såg inte gott ut.

 Henry och Anna.


//Lollo
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback