It's October 3rd.

Hej på er!
 
Idag är en sådan där dag då det inte direkt har hänt något speciellt och jag inte riktiigt vet vad jag ska skriva om men vill inte göra läxor så försöker ändå. Var i skolan vilket vid det här laget börjar bli ganska normalt. Har vänner i princip alla mina classes vilket ju är en enorm förbättring om man jämför med första veckan och även lektionerna börjar kännas lättare med språket och så. Under lunchen har jag också ett bord som jag alltid sitter vid med ett gäng härliga människor så ja, känns som jag börjar passa in lite bättre helt enkelt! Jätteskönt!

Hmm... vad ska jag säga mer? Är ett girl scout camp out i helgen så vi får se hur uppdateringen blir men ka försöka fixa nåt tidsinställt inlägg så ni överlever utan mig haha. Och just det, hände faktiskt två intressant saker i skolan idag!

  • Ett: jag var på track-tryouts vilket inte gick speciellt bra om man säger så. Den längsta distansen de hade var 1 mile (1.6 km) vilket är lite kort för mig som är bättre på långdistans och hade typ en minut längre tid än målet. Nu hade jag i och flr sig inte tänkt vara med på track eftersom jag ska försöka komma med i soccer men hade ju varit bra med en backup-plan ifall det inte funkar (vilket det antagligen inte kommer göra haha). Men vi får se, finns en chans att jag kommer med ändå ifall det inte är några fler som vill vara med i laget.

  • Två: det har kommit en ny tjej från Ryssland! Eller okej hon kom för ett tag sen men pratade lite mer med henne idag.  Hon är också senior (även att hon är yngre än mig?) och är med på XC så nu är vi fyra utbytesstudenter där. I alla fall så verkar hon jättesnäll så ska försöka bli vän med henne.
 Idag är det Mean Girls appreciation day btw! För alltid en av mina favoritfilmer♥

Update: ja jag vet att det publicerades den 4 hos er men jag är i en annan tidszon så är fortfarande den 3 här!

//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback