Catching up - del 1

Okej så jag vet att jag varit ganska dålig på att uppdatera "vanligt" denna vecka om saker som jag gjort osv, så därför tänkte jag göra en liten sammanfattning nu. Börjar med att berätta om förra helgen plus förra veckan fram till torsdag så kommer resten i ett annat inlägg - hade blivit så himla långt annars. Är sjukt långt ändå haha, men hoppas ni tycker det är intressant.

Fredag (förra veckan): 
Har egentligen inte så mycket att säga om fredagen mer än att det var skola. Sprang inte på XC eftersom de andra tjejerna hade tävling och jag var förkyld, så fick åka hem tidigt vilket var najs. På kvällen var det ju som ni vet football-match. Ja, kommer inte ihåg så mycket mer.

Köpte detta i skolan förra fredagen. De säljer dem varje fredag. Och munkar VARJE dag. Har inte ätit det senare någon gång än men ja, detta kommer bli ett problem.

 Innan football-matchen åt vi mat på någon BBQ-restaurang och min värdpappa åt mat från min tallrik för första gången! Tydligen är det något som brukar hända rätt så ofta när det gäller honom haha.
 
 På kvällen lade vi klart ett pussel vi jobbat på ett bra tag, föreställande Time Square i New York! Stolt tjej här jao.
 
Lördag (förra veckan): 
Förra helgen började ganska chill med sovmorgon och häng hemma. Mådde som sagt inte helt bra så gjorde lite läxor och surfade medans värdfamiljen gjorde lite ärenden på stan. Framåt kvällen drog vi sedan till en pizza-buffe för at äta kvällsmat innan Katie och jag blev avsläppta vid girl-scouternas huvudkontor där vi och några andra high school-tjejer hade en sleep-over. Vi planerade för kommande aktiviteter i år, spelade spel, kollade på film och åt godsaker vilket var mysigt. Kändes skönt att hitta på något efter en hel dag hemma!
 
Världens sötaste Stewart innan han riktigt vaknat. Kommer bli så tomt utan honom i Sverige!
 
 Girl scout-gänget!

 Provade Mountain Dew och karameliserade popcorn. Det första var i alla fall gott.
 
Söndag (förra veckan):
Efter att ha packat ihop våra sovgrejer kom min värdmamma och hämtade oss och så åkte vi till Krispy Kreme för att köpa frukost. De har världens godaste munkar där och vill ärligt talat inte ens tänka på hur många jag åt. I alla fall så åkte vi sedan hem och såg på film och vilade lite (blev inte mycket sömn där) innan vi tre åkte ner downtown till ett ställe där de har som en regnskog inomhus. Är en stor byggnad med massa träd och blommor och fjärilar och vattenfall osv. Jättefint! Hängde där ett tag innan det var dags att åka och äta kvällsmat. Värdfamiljens kusiner är med i scouterna och de hade en spagettikväll för att samla pengar till sina aktiviteter så vi åt av det vilket var gott - smaka typ som svenska spagetti och köttfärsås. 

Det här är vad man ser när man kommer in på donut-stället. De är typ "orginatel" och de så sjukt goda!!

 Vi köpte en låda glaced och en mend lite olika varianter!

Jättecool byggnad verkligen!

 Lekte fotograf...

 Med världens bästa värdsyster och värdmamma!

 Har ni tänkt på hur svårt det är att ta biilder på djur som flyttar sig hela tiden? Tog sjukt lång tid att få en helt ok bild...

 <3

När vi åt kom det några och sjöng för oss haha.
 
Måndag: 
 Skola igen, och efter en ganska tuff vecka så var denna dag förvånansvärt bra. Inte för att det hände speciellt mycket intressanta grejer, men ändå. Var en bra, normal dag.

Gjorde sån här på Environmental science!

 Gjorde även en sådan här fast det var tekniskt sett inte vår uppgift haha.

Den här sitter nu uppe i hela skolan och mitt ansikte finns under trean i "Sept. 13"!

Fick den här av nåån radom arme-snubbe som hade lite reklam under lunchen.

 Vet inte om jag visat bild på detta förut men världens godaste i alla fall!

Tisdag:
Återigen en ganska normal dag med plugg och vila. Mådde fortfarade inte bra så sprang inget och försökte bara ta det lugnt.

På environmental science gick vi till gympasalen för att testa våra "flygplan"!

 Welcome to the zoo!

Jag och en vägg haha. Var jättekul för jag tog kort med den (pga utbytesstudent och coolt) och så började massa andra göra det med haha.

 Jag och mina buddies i ES, Chelsea och Rachel.

 På kvällen hjälpte världens sötaste Stewart mig med mina läxor<3


Onsdag:
Onsdagen var också en ganska bra dag i skolan, som alla andra den här veckan. Hade tänkt springa för första gången på XC efter min sjukdomsperiod men istället fick alla ledigt så satt och gjorde läxor i omklädningsrummet innan vi åke hem. Vilade lite och läste i en Taylor Swift-biografi jag använt till ett skolprojekt innan Maria (utbytesstudenten från Finland) kom och hennes värdföräldrar kom och hämtade upp mig och vi drog mot Bricktown där vi hade en jättemysig kväll. Egentligen skulle vi göra nån skytrail-sak men det var stägnt så blev piknick (stavning?), glass och häng vid en jättecool bro som går över en motorväg!

Katie hade kul med pluggandet.
 
 Pretty
 
 Läste det här i Taylor Swift-boken och fangirlade loss!

 Marias värdbror är hur söt som helst!

Här åt vi kvällsmat då då.

 Med denna vackra utsikten.

 Sen åkte vi hit vilket var vad vi egentligen skulle göra, men det var stängt.

 Så vi hängde vid gungorna istället haha.

 Downtown.

 Nån random baseball-spelare.

 Mitt favoritställe i Bricktown!<3

 Kärlek

 En bra bild som visar hur det ser ut där.

 Bron! Och många bilder är Marias btw, som ni ju kan se på kvaliten.

 Bilaaaar

 Var jättecoolt att den lyste så där.

Torsdag:
Torsdagen var också en ganska bra dag här borta i staterna. Skolan blir som sagt bättre och bättre (även om jag typ dog på XC efter att inte ha sprungit på mer än en vecka) och är fortfarande en straight A student. Hur det kan komma sig fattar jag inte men aja haha. Efter skolan åkte jag, Katie och min värdföräldrar in till Downtown för att kolla på Shakespeare in the Park, där de hade en uppsättning av King Lear. Var helt okej men tror jag hade uppskattat det mer om jag inte varit så himlans trött.
 
Jag och Rachel på Env. Science.

 En kille i min Character Ed. class hade med olika exempel på trä till ett skolarbete och när jag sade att tall luktade som hemma fick jag behålla det haha!

 Biljetten

 <3

 Pjäsen då då.
 
 
 //Lollo
 
 


Kommentarer
Mamma

Bricktown verkar jättemysigt, är det en stadsdel eller mer som en nöjespark?

2013-09-30 @ 14:50:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback