FOOTBALL GAME

Hej på er!
 
Idag har varit en lång och intensiv dag med mycket nya och roliga upplevelser!. Började med tidig uppgång för att åka iväg på ännu ett XC meet (jag vet är hur många som helst!). Den här gången åkte vi inte riktigt lika långt som till de andra men var ändå borta väldigt länge eftersom själva tävlingen tog extremt lång tid. Förutom oss 4 High School grupper som skulle springa (JV and Varsity - boys and girls) så var det även 4 grupper från middle school som skulle ta sig runt och då arrangörerna av någon anledning tyckte det var rimligt med 30 minuters rast mellan varje lopp var det inte så effektivt om man säger så. Enligt schemat skulle jag springa vid 10.00 och slutade med att jag sprang vid 12.30 - allt detta trots att vi inte ens sprang lika långt som vi brukar utan endast 1.5 miles. Så ja, jag var väl ganska frustrerad där ett tag, även om tävlingen i övrigt var trevlig (förutom spring-delen som typ tog död på mig haha). 

Killarna körde nån form av hacky sack som "uppvärmning"... Övrig info om XC: vi har fått våra lockers och jag fick ett stort pga. är senior! (De flesta har typ hälften så stora haha).
 
Grejen är att i vanliga fall hade jag nog inte ens brytt mig om att det tog så lång tid, men idag var det Spirit day i skolan för att tagga inför för den första football-matchen, och eftersom det tog så lång tid med tävlingen missade vi först halvan av pep-ralleyt som jag sett fram emot hela veckan... Men aja, jag fick ändå se det! Och även om underhållningen kanske egentligen var sådär så kändes det coolt bara att få uppleva allt och se gympasalen fylld med alla elever, se cheerleeders som dansade och höra alla peppande ramsor (som jag såklart inte kan).

Suddig bild men ja haha. Det här är precis innan cheer kom upp och gjorde volter och grejer! Filmade det btw, vill ni att jag ska lägga upp det?

Tyvärr lyckades jag, såklart, också skämma ut mig inför typ hela skolan men oh well, orkar inte riktigt bry mig. Eftersom jag med i Varsity XC skulle jag och några andra bli announced, vilket i princip inebär att man springer ut i mitten av hallen till publikens jubel. Problemet var att mitt namn ropades upp först, och eftersom vi var i en stor uppblåsbar grej hördes det inte så väl så alla tyckte de sa "Melissa" och inte "Lovisa". Detta innebar såklart att jag missade min chans (ville inte springa ut bara sådär efteråt) så gick istället ut bakvägen och stod lite awkward vid sidan om istället. Pinsamt? JA. Men som sagt, gör mig inget om folk tycker jag är knäpp - nu kanske de vet vem jag är i alla fall haha! Och hoppas jag får chansen att göra det rätt nån annan gång, om inte med XC kanske med soccer?

Det här är när football-lagets medlemmar blev uppropade. Och den där röda grejen är vad som förstörde allt!
 
När assebleyn var slut återvände de flesta till sin sista lektion men vi som hade sprungit XC fick ju sluta tidigt så jag och Katie gick till Braum's i väntan på skjuts hem. Det är typ ett ställe som säljer lite olika saker (hamburgare, sötsaker, annan mat) men det de främst är kända för är sin glass och milkshake och jag kan säga att de har all rätt till det. En av de bästa chokladmilkshaksen ever♥

Mmmmmm....
 
När vi till slut kom hem igen latade jag mig lite genom att äta fudge-poptarts (så mycket bättre än jordgubb!), skypa med familjen och surfa innan det bar iväg för mitt livs första football-game! Åkte dit med min värdmamma och värdsyster, men efter att först ha dissat min värdmamma vid föräldraplatserna och sedan stört Katie och hennes vänner tillräckligt länge mötte jag Che och Stephanie från mitt XC-lag i matkön, så resten av tiden stod jag i läktaren med dem vilket var kul. Var jättemånga från skolan där, och alla hade i princip PCN-tröjor på sig och stöttade sitt lag så det här med high school spririt stämmer verkligen. Love it!

Jag har alltid sagt till mig själv att när jag ser en football-game med egna ögon, då kommer jag veta att jag är i USA. Men nej, tror fortfarande inte jag fattat det.

 Folk (och även jag såklart) gjorde sådana här tecken hela tiden undet matchen. Varför vet jag inte. men tror det har något att göra med vilken typ av spel de ska köra med? Äh, förvirrande sport.
 
Själva matchen däremot var sådär. Vi spelade borta mot vårt rival-lag PCO och ja, vi kan väl säga att de krossade oss rejält. Inte för att jag brydde mig så mycket om jag ska vara ärlig - var för upptagen med att förundras över hur coolt och amerikanskt allting var haha. Nej men jag fattade ändå inte reglerna eller nåt så även om jag försökte skrika vid rätt tillfällen så kändes resultatet inte speciellt viktigt för mig. Visst hade det varit kul att vinna men jag är lika glad ändå. Jag menar seriöst: jag har varit på en riktig High School Football Game! 

Jag och Che! (Really hope I spelled your name right haha)

 Detta är "pom" vilket innebär att de är typ cheerleaders utan alla stunt - så mera dans.

 Jättesuddig bild men Cheer! (Ska ta med kameran nästa gång och inte bara mobilen, men känns alltid så awkward att gå runt med den...)
 
Efter matchen hade jag egentligen lite planer på att hänga med Victoria (från XC) och hennes kompisar med var så himla trött så hoppade över det. Har kännts skönt att få spendera ett par timmar för mig själv på rummet istället för att samla mig efter alla intryck. Nu ska jag sova för imorgon väntar ännu en intensiv dag med klättring och bakning inför the fair som är snart. Vi hörs!
 
//Lollo
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Hej! Ville bara säga att jag älskar dig blogg haha! Tycker det är sjukt spännande att läsa vad du gör i USA osv. Jättekul verkligen :) Men jag undrar en grej också. Jag vet att du går andra året på gymnasiet hemma, men hur gör du med det när du är i USA ett helt år..? Får du gå om det året, o sluta ett år senare än alla andra, eller börjar du tredje året när du kommer hem? :o

2013-09-07 @ 17:07:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback