Hey Y'all!

Här kommer resan till Texas i bilder. Hade en jätterolig helg fylld av aktiviteter där jag fick träffa massa släktingar till värdfamiljen, äta onyttig mat och stryka saker på min bucketlist - längtar tills vi åker tillbaka!

Stewart följde visserligen inte med till Texas men han passade verkligen på att njuta den korta biten till värdfamiljens kompisar haha.
 
 Två av mina favoriter här i USA! 
 
 Entering Texas territory...
 
 Mer snacks för bilresan...
 
Det här är min värdmammas systers hus som vi bodde i när vi var där!
 
 De hade en vägg man kunde rita på och innan jag kom hade de skrivit en gullig hälsning.
 
 Ja den var kul att rita på.
 
Munkar till frukost - som en riktig amerikan!
 
Kusin Micah i en lekpark som låg i närheten av huset. Och ja, vi sprang omkring i vattenlandet med kläderna på, det var varmt okej?

 Mario Kart!
 
 Första dagen åt vi lunch på en restaurang som hette Texas Roadhouse.
 
 Jag åt stek och potatismos, men den bästa delen var brödet. De hade gjort något med det (typ sprutat in kanel och smör eller något) och det var så sjukt gott.
 
 De hade också massa jordnötter (vilket jag btw gillar nu!?) och när man åt dem slängde man bara skalet på marken haha.
 
 På eftermiddagen åkte vi och besökte några andra släktingar och då passerade vi Houstons centrum och skyline.
 
 Medan de andra pratade lekte vi med lego haha... Okej det var mest dem men jag var också med lite;) Nathan, Brandon, Katie och Micah.
 
 Kvällen var awesome för vi åkte till en Drive in-bio!!!! Kändes som jag var med i Grease eller nåt haha.
 
 Jag och Katie med skärmen som senare visade "Planes" (ja den tecknade filmen och ja den var bra).
 
 Andra dagen blev det tacos till frukost - med ägg och bacon i! (Jag vet amerikanare är skumma men det var gott så klagar inte)
 
 På förmiddagen efter att vi hade sprungit lite åkte jag, Katie, min vmamma Sheri och hennes syster Brandi till en smyckesaffär i närheten som tyvärr inte finns i Oklahoma. Fanns jättemycket fint och trots att jag sa nej typ hundra gånger köpte Brandi de här amrbanden till mig i hemlighet. If you read this - thank you so much!
 
 Brandon tyckte liksom Katie att jag måste prova allt amerikanskt godis som finns så han rotade igenom hela skafferiet. Och nej, tragiskt nog är inte allt ens med på bilden...
 
 På söndag eftermiddag begav vi oss till en pool i närheten för att svalka av oss.
 
 Jag, Katie, John och Brandon.
 
 Vi tog också en tur på trampbåtarna! Jag, moster Brandi, Moster Sandy och Katie. 
 
 Kroger = världens bästa ,mataffär för man får en gratis kaka, brownie etc. varje gång man går dit (vi var där ganska ofta host host...)
 
 På väg in till Kroger!
 
 De hade redan kommit ut med Halloween Oreos haha! Jag älskar ores btw.
 
 Det fanns nyttig mat med.
 
 Jätteful bild men vi åt i alla fall hamburgare till kvällsmat. Eller rättare sagt kalkonburgare. Inte för att jag märkte nån skillnad.
 
 Mer onyttig frukost lol, men gud vad gott. Bättre än munkar (ja jag sa det!:O)
 
 Bilresan hem idag var lång men lykligtsvis gjorde vi några stopp på vägen. Bland annat på en chokladfabrik (!) och Taco Bell. 
 
 Som om ni inte har sett tillräckligt mycket bilder på mat så kommer här en bild på vad vi åt ikväll - speciellt till dig mamma! Jag KAN faktiskt äta bra mat.
 

Imogon är det dag för skola igen och ännu ett XC meet - är så inte taggad men ska göra mitt bästa. Först måste jag dock överleva alla läxor jag kan ha råkat skjuta upp hela helgen...
 
//Lollo
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Mormor & morfar

Kära Gottegris Vi är så glada att du har det bra och att your family and their relatives are so nice and take so good care of you but don't eat too much sweets Think on your grandma! Många hälsningar från oss alla och släkten i Finland Kram från Mormor

Svar: Kram<333
Lovisa

2013-09-03 @ 21:49:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback