Lördag

Hej på er alliihopa!
 
Idag började jag dagen med en hyfsat lång och välförtjänt sovmorgon. Visst, halv elva är kanske inte jättelånge för vissa, men är i alla fall det längsta jag sovit sen jag kom hit så var väldigt skönt. När jag väl vaknat var det dock dags att aktivera sig igen och jag, Katie, och mina värdföräldrar drog iväg mot Downtown för lite rockclimbing i en klätterväggssilo! Brukade ju hålla på med det ett tag för ett par år sen men var väldigt länge sen sist så var himla kul tycker jag. Sen att jag svettades som en gris och kommer ha rejäl träningsverk imorgon behöver vi ju inte prata om...
 
Så det var förmiddagen/eftermiddagen. Kvällen blev dock inte riktigt som vi tänkt oss haha (btw jag vet att jag använder ordet dock mkycket men jag gillar det okej?). Tanken från början var väl egentligen att vi skulle gå på en baseball-game men eftersom det inte var någon idag bestämde vi oss istället för att ta det lite lugnt och fokusera på att baka grejer inför the Fair som är nästa vecka. De har massa olika tävlingar och jag och Katie är båda med och tävlar så var en hel del jobb. Problemet var att min värdpappa av misstag råkat bjuda in sin syster och hennes barn på middag (de skulle egentligen komma imorgon) så det slutade med att vi spenderade kvällen med dem och deras farmor istället för "chilla"-delen jag tänkt mig (på något vänster lyckades vi ändå baka allt som skulle bakas), men det gjorde inget för var kul att äntligen få träffa dem med. Plus att de hade med sig cupcakes och kakor och vem kan säga nej till det?;)

Så ja, har varit en ganska busy day idag med och imorgon väntar kyrkan. Tror nog aldrig jag varit så här aktiv och hittat på så mycket grejer i hela mitt liv haha, men jag antar att det är positivt. Men jag märker att det börjar sätta sina spår - är typ utmattad hela tiden. Däröfr tänker jag satsa på lite tidigare sänggång idag men vi får se hur det blir, brukar ju aldrig lyckas med det...Här kommer i alla fall lite bilder från dagen!

På väg till klätterstället stannade vi till på Sonic för ett litet "snack" eftersom lunchen (som btw var på nån medelhavsinspirerad restaurang/snabbmatställe) blev så sen. Jag fick därför testa min första corndog vilket var förvånansvärt gott och även dricka en av deras berömda drickor. Man kan ha massa olika smaker och blandningar och till slut bestämde jag mig för sprite med lime och körsbär vilket var super!
 
 Jag när jag klättar! Just den här var lite speciell efterom den var så smal och man fick ta hjälp av väggarna runt omkring för att ta sg upp trots att det inte fanns några "handtag" eller vad man ska kalla det.
 
 Katie (och jag) i 360-rummet!

 Katie och jag!

 Eftersom vi inte visste att vi skulle få gäster hade vi ingen speciell mat utan alla fick nöja sig med chips och en BLT-sandwich. Min första, kan tilläggas.
 
 Köket blev lite kaosartat mot slutet av kvällen...
 
 Det här är mitt bidrag till kakävlingen - chokladbollar. Eller "Swedish chocolate snow balls" som vi kommer kalla dem. Blev inte riktigt lika bra som hemma men de får duga... Måste göra fler imgorgon med för dessa ska ju tyvärr inte ätas av oss utan bedömas haha.
 
 Det här är ett av Katies bidrag! Hon är med i två tårttävlingar och en bullkategori.
 
 Okej behöver er hjälp!! Imorgon ska jag lämna in mina bidrag till fototävlingen men kan bara ha med två av bilderna ovan! Vilka tycker ni? Snälla kommentera för alla här tycker olika och vet varken ut eller in.

1. Vitsippor 
2. Vinter
3. Dammen
4. Lila blomma
 
//Lollo


Kommentarer
Anonym

Jag tycker dom två översta.
Åter/dricker du något nyttigt?
micke

2013-09-08 @ 07:34:16
Anna

Jag tycker 1 & 2 :D

2013-09-08 @ 09:23:03
URL: http://clintonajs.blogg.se
Hanna

Vinter och lila blomma! :)

2013-09-08 @ 10:14:50
URL: http://hkmm.webblogg.se
Mormor & morfar

Vinter tycker jag eller vitsippor Kram Mormor

2013-09-08 @ 12:11:42
Anonym

4 -lila blomma :)

2013-09-08 @ 13:42:55
Anonym

Vinter!!

2013-09-08 @ 17:18:24
Mamma

Oops hade inte velat ta hand om disken där... Hoppas du och Katie fixade allt!

2013-09-08 @ 18:34:18
someone

Alla jättefina bilder!! Men väljer dom två till vänster som mina favoriter :)

2013-09-08 @ 19:28:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback