Roar Week

Hej på er!
 
Då var det dags för ännu en skolvecka och inte vilken som helst utan Roar Week! Ni som har hängt en del på utbytesbloggar känner nog till det som "Spirit Week", men för er som inte vet vad det är så taggar alltså alla på skolan inför den första football-matchen på fredag genom att varje dag klä ut sig på olika sätt.
 
Idag var det t.ex. T-day vilket innebar att man skulle ha något på sig som började på bokstaven T. Var jättekul att se på för folk gick verkligen all in med ballerinakjolar, tiaror, tights, slipsar, t-shirts, linnen osv. (Och nej, allt börjar inte på T på svenska men på engelska gör det faktiskt det!) Såg till och med en kille som var utklädd till ett träd haha! Eftersom jag helt ärligt inte visste om detta kunde inte jag delta idag (även om jag tekniskt sett hade på mig en tanktop), men imorgon tänker jag i alla fall försöka att visa lite spririt genom att ha på mig min I♥NY tröja - är nämligen Tourist-day! Visserligen tror jag det egentligen är menat som solsemester, hawaii-skjorta - turister men har inget sånt och hinner inte köpa så får göra mitt bästa ändå. Sen på torsdag är det Country club vs. Country Wild-day (nej jag vet inte vad det innebär) och på fredag är det Spirit-day vilket innebär skolans färger och och go Panthers! Så sjukt taggad för kommer bli mitt första pep rally och football-game.
 
Få se, vad mer kan jag säga om skolan idag? Jag hade ett historia-prov vilket ärligt talat var löjligt lätt. Hade knappt pluggat alls (NA12 hade blivit förfärade av mina icke-försök till läxläsning här borta) men gick ändå bra för var bara abcd-frågor där man skulle kryssa i rätt svar. Och vet ni vad det bästa var? Mr Richardsson sade att jag var bättre än de flesta amerikanarna! Har verkligen ingen aning om hur det gick tilll....Anyway, på lunchen satt jag med den franska utbytesstudenten, en tjej från mitt XC-team och hennes kompisar eftersom Kate var sjuk, men det gjorde inte så mycket för de var snälla de med. 
 
Efter skolan tog jag och resten av XC-laget en buss och åkte iväg till vårt andra meet! Det här var dock lite annorlunda än det förra eftersom man istället för att springa Varsity/JV sprang efter ålder. Först sprang freshman girls, sen freshman boys, sophmore girls osv. Om ni kan det här med olika årskurser och huvudräkning förstår ni då att jag, som senior girl, sprang i den nästsista gruppen av alla startande och därmed fick vänta ett bra tag på min tur. Varje grupp tog ju liksom minst30 minuter... Till slut blev det dock min tur och måste säga att det var mycket enklare idag än i fredags. Det var helt plant, kroppen kändes starkare och det var inte lika mycket folk. Förbättrade min tid med en hel minut (!) och kom in på 8 plats av 15 vilket innebär att jag fick medalj! (Okej top tjugo fick medalj så hade fått det oavsett, men är ändå stolt...). 
 
Nu ska jag plugga eller möjligtsvis sova. Kan inte beskriva hur skönt det känns att börja 45 minuter senare imorgon - älskar onsdagar!♥
 
Här är en skymt av the football-field, footballplayers och ett par XC-girls!
 
 Victoria och jag (och Kaylie (stavning?) haha) i bussen på väg till tävlingen. Hon var jättesnäll btw!

 Starten!

 Min värdmamma var där och hejade på och tog massa bilder. Vackert jag vet!


Min medalj haha.
 
Dagens kvällsmat! Tar kort på typ allt jag äter nu för tiden haha, men det är i alla fall en paprika som man har använddt för att laga ris, köttfärs och något mer i. Plus smält ost såklart. Annars är det ju inte mat right? Nej skoja, var faktiskt gott! Mamma och pappa ni skulle bli förvånade över allt skumt jag vågat prova...
 
 
//Lollo


Kommentarer
Mamma

Menar du att du äter paprika???

Svar: Nej, jag åt inte upp paprikan. Ätter dock paprika i små mängder, typ grytor och så precis som jag gjort i flera år...
Lovisa

2013-09-04 @ 08:43:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback