Tisdag

Minus:

Min psykologilärare körde på en elev med sin bil igår så idag var han helt i upplösningstillstånd på lektionen. Såg ut som han skulle börja gråta hele lektionen och hoppade över hela "Noble silence" för att han inte kände för det.

Mitt XC-meet idag eftermiddag gick inte bra och jag kom i mål näst sist av alla Varsity tjejer från North. Kan bero på att jag varit förkyld till och från sen Texas. Kan bero på att jag fick vänta jättelänge på min tur ute i hettan utan tillräckligt med drickbart vatten. Kan bero på att jag var lat. Jag vet inte. Låt oss nöja mig med att det inte var riktigt min dag gällande löpning idag.

Det har nu bekräftats att uppföjaren till City of Bones - City of Ashes - har blivit uppskjuten. Egentligen skulle de börja spela in den om ca 2 veckor men nu är den framflyttad till ett okänt och kanske inte existerande datum på grund av massa olika anledningar - bland annat att det inte sålt speciellt bra Tänker inte kommentera det här så mycket mer eftersom jag inte vill skrämma någon men ni som känner mig kan ju se min reaktion framför er. Men
snälla - gå och se filmen för att visa att vi älskar den. Jag måste ha en två för vill se the Seelie Court och Simon och Clace och the Frealess rune och ja. Inte läskigt va det ja...
 
Plus:

Vi fick tillbaka våra psykologiprov idag och jag fick full pott! Eller okej, egentligen hade jag ett fel men fick ett extrapoäng för en fråga vi egentligen inte skulle kunna så han räknade det alla rätt. Fick till och med beröm av läraren efteråt för att jag gjorde det så bra haha. Återigen bevisar det här alltså min teori om att USA:s prov är enklare för pluggade inte alls om man inte räknar med att läsa igenom anteckningarna två gånger...

Pratade med en hel del folk i skolan idag! Även om jag inte känner dem så väl än eller kan kalla dem mina "vänner" så börjar jag ändå få en hel del folk jag kan hälsa på i korridorerna. Ett par tjejer från mina gamla classes, utbytesstudenterna jag träffat, folket på XC, ett par från mina nya classes osv. En tjej i min Environmental Science class gav mig t.ex. hennes kik så vi kan messa! Okej inser att detta får mig att låta som en total nörd men är så himla skönt att inte känna sig totalt utmobbad i skolan haha. Speciellt XC-tjejerna börjar jag även få lite mer kontakt med så känns ju väldigt kul, och ska även testa att snacka med lite fler på mina andra lektioner. Jag tror detta konmer lösa sig snart.

Jag har internet i skolan! Efter att ha gått typ 3 veckr utan internet i skolan har jag äntligen lyckats komma in på skolans WiFi och Gud vad skönt det är! Visst, man kan inte använda Twitter, FB, Instagram eller mailen när man är i skolan eftersom de är blockerade, men kik, skype och snapchat funkade utmärkt så det var det jag spenderade min engelska-lektion med.

Har fått reda på att vi snart kommer få en ny utbytesstudent på vår skola! En finsk tjej som även kommer vara med i vårt XC-team och är väldigt spänd på att träffa henne. Antingen tror jag det kommer bli jättejobbigt eftersom hon kanske är mer utåtgående än mig och tar massa uppmärksamhet, är jobbig osv... ELLER så är hon jättegullig och snäll och kan bli en jättebra vän eftersom hon både försåt min situation och mitt språk - thatäs right hon kan svenska. Så ja, är både taggad och lite rädd på samma gång men tror nog det ska bli bra - annars hade jag inte satt det på positivt.

Har varit på allmänt bra humör idag. Inga läxor, inget gråtande, ingen äcklig mat.... Inte för det brukar vara det men ändå. Hade allt som allt en ganska trevlig dag.

 Efter klockan elva på tisdagkvällar kan till och med sånt här bli kul...


//Lollo
 


Kommentarer
Mormor & morfar

Tack Darling för kortet vi blev mycket glada.Det är så roligt att följa din blogg då saknar vi dig lite mindre.Allt bra här och greetings to your nice Oklahoma Family.Love you Mormor och Morfar

2013-09-11 @ 11:46:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback