International Student Day

I onsdags hade jag ledigt från skolan för att besöka Oklahomas State Capitol som ligger här i OKC. De anordnade nämligen en International Student Day där, så tillsammans med min organisation CETUSA åkte vi dit för att gå på en liten guidad tur, äta mat, kolla på lite booths eller vad det heter (typ bord där de har reklam för olika saker?) osv. Var massa studenter där, både high school och college, från olika länder och med olika organisationer. Alla bor just nu utspridda över hela Oklahoma med så var riktigt häftigt faktiskt.
 
Själva besöket var väl sådär. Vi kom dit ganska tidigt så för bara hängde vi runt och snacka. Efter det blev det fick vi gå in ett rum som var "the house of representatives" (tror är lite som en riksdag) där massa folk höll tal osv. De ropade även upp alla länder som var representerade där vilket var kul för när de ropade upp en namn fick man ställa sig upp och vinka haha.
 
När vi var klara där åt vi lite och gick runt och pratade. Var flera skandinaver där som också åker med CETUSA vilket var väldigt kul, bland annat Amalie (norge) och Hanna (Sverige) som jag ju träffat innan då vi har samma coordinator men även lite nytt folk. 
 
När vi var klara där åkte vi iväg till Penn Square för lite shopping innan vi var klara för dagen. Var lite kul för medan jag bor typ 10 min där ifrån och kan stället innan och utan, bodde vissa typ 4 timmar därifrån och har 2 timmar till närmsta köpcentrum haha. 
 
Vi var klara runt tre på eftermiddagen så då kom min vpappa och hämtade mig. Så mycket bättre dag än att vara i skolan!
 
Jag och några andra studenter med Oklahomas flagga.
 
 Hanna och jag
 
 House of Representatives
 
 Skrattade så hårt åt detta, jag menar seriöst? Sen när är stars and stripes pizza Italenskt?
 
 Elvis underhåller lol
 
 Lunch på trappan
 
 Utanför byggnade
 
 från parkeringen
 
 Älskar att de har så braiga mat/dryck-ställen @ the mall
 
 köpte med mig hem crepes och en smoothie från ett nytt ställe som öppnat i food courten♥
 

//Lollo
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback