Uppdatering om skolan part 2

Här kommer fortättningen på min uppdatering om skolan och mina classes just nu!
 

3rd. hour - US History
Det här är också en av mina favoritclasses. Gillar verkligen historia och tycker det är kul plus att det är väldigt lätt så blir en bra kombination. Även här följer varje sektion vi jobbar med ett mönster. Först letar vi upp terms (nyckelord) och deras beskrivning i boken (typ den fetaste jag någonsin sett no kidding), sen har vi en guided reading då vi svarar på frågor. Efter det kommer notes som vi måste skriva av från en power point och till sist har vi en study guide med den viktigaste informationen vi måste fylla i dagen innan provet.
 
Är ganska mycket jobb att kolla upp allt det här, förmodligen en av de mest krävande classerna jag har, men efter allt det där arbetet (och alla repetitioner) så brukar i alla fall jag klara av multiply-choice provet vi får utan att plugga något extra. Hjälper ju också at vi får göra mycket av det på iPads, för då känner man sig ju mycket coolare, även om jag egentligen föredrar papper. 
 
Men det är ju inte därför det är min favorit class utan för 1. Maria är där och 2. Min lärare är jätterolig. Tror jag nämnt det innan men när vi sitter och jobbar har ju inte han så mycket att göra (han går bara igenom anteckningarna på powerointen men that's it) så han brukar sitta och lyssna på musik högt och prata med folk hela tiden. Han har liksom ett par personer och håller på och retar och skojar med hela tiden (myself included) och även om det kan vara lite irriterande ibland är det mest kul. Han frågar ofta saker om Sverige och häromdagen hade vi värsta argumentationen om vilken sport som var bäst: längdskidor eller baseball (han är baseball coach lol). Jag tyckte min motivation var bätte men han hade nog ett par fler supportrar i klassen...
 
Lunch
Som jag sagt innan så finns det ju två olika luncher: A&B. Jag har A lunch och har i princip suttit vid samma bord sedan min andra vecka här (ja är så att man sitter vid samma bord varje dag). Personerna har varierat (Oceane har t.ex. bytt lunch, Marqus har flyttat och lite nya ansikten har dykt upp) men Nava,  Lexi och Carmen är kvar så känns fortfarande bra. När det kommer till vad jag äter varierar också, men när jag inte köper pizza brukar jag ta med mig mat. Granola Bars, Peanut butter crackers, sandwiches, bananer, pop tarts, yogurt etc. 
 
Vet inte riktigt vad mer jag ska säga om lunchen. Finns ju som sagt massa mat och köpa även om den verkar lite sådär plus att de har vending machines med. Ofta är det även någon club som säljer läsk och godis för att tjäna pengar med, och varje fredag finns det cupcakes. Kan ju också nämna att det är under lunchen alla t-shirts och grejer (typ köp en crush (läsk) till din crush vid Valentines) säljs. 
 
 Ännu en web cam bild på mig lol. Om ni undrar varför jag har min fotbolls-tröja på mig är det eftersom vi tog bilder idag...
 
//Lollo
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback