Uppdatering om skolan part 3

Hej hörni här kommer tredje delen i min lilla serie om skolan och mina ämnen! Enjoy♥
 
4th. hour - Environmental Science
Det här är min absoluta favoritklass mest eftersom jag har den tillsammans med Rachel. Hon är än av mina absolut bästa vänner här och vi har alltid kul oavsett var. Hon har samma knäppa humor som mig och älskar att ta selfies och ja, trivs i hennes sällskap. Chelsea är också i denna klassen så är najs, sepciellt då vi tre sitter vid samma bord. I de flesta klasser är ju varje bänk för sig men på det här sättet kan man prata mer vilket jag gillar!
 
Gillar även min lärare, Mr. Stone, och såklart ämnet. Är ju i princip en blanding mellan biologi och geografi och känner mig liksom hemma lite i det då jag är en sann naturare. Det mesta har jag haft innan med och eftersom provet är exakt samma abcd-frågor som vår study guide är det inte svårt att får bra betyg. En gång visste inte jag att vi hade prov men efter att ha läst igenom pappret 2 gånger (under de 5 minutrarna har ger oss innan provet börjar) lyckades jag ändå får 100%. 
 
Just nu håller vi på och jobbar med luftföroreningar vilket kanske inte är världens roligaste men vi fick i alla fall göra en labb! Satte upp små kort med tejp på väggen och efter et dygn fick vi sedan kolla vilka partiklar som fastnat med ett mikroskop. Förutom lite olika random saker som det här så funkar hans lektioner ungefär på samma sätt: Vocabulary först, Notes, study guide, prov. Varannan vecka hjälper vi också till med återvinningen på skolan vilket är jättekul. Jag, Rachel, och Chelsea har ett par klassrum vi är ansvariga för så brukar gå och snacka/sjunga i korridorerna medan vi fixar med det.
 
5th. hour - Math Analysis
Matte då då. Inte världens roligaste ämne kanske men som den naturnörd jag faktisk är lider jag inte speciellt mycket heller. Är liksom som en genomgång av allt deras andra matte-classes har gjort innan vilket ju passar mig perfekt då jag mest har den för att inte glömma bort allt tills tvåan. Gillar min lärare med, så himla snäll och gullig, så känns ändå bra även om hela den här skol-grejen börjar bli lite segt så här dags på dagen.
 
Även här följer lektionerna ett tema: börjar med att gå igenom frågor på gårdagens läxa, följt av genomgång av det nya. Sen får vi börja jobba på vår läxa (och om man har tur hinna klart) innan lektionen är slut. Känner inte någon så där jätteväl i denna klassen men är okej för med alla de genomgångarna hinner man inte prata så mycket ändå. 

De senaste två veckorna har dock varit lite annorlunda. Mrs. Ward ramlade nänligen på isen och bröt armen under en av våra "vinterstromar" och blev tvungen att operera och massa. Eftersom hon haft så ont har hon såklart inte varit i skolan och därför har vi haft vikare genom nästan ett helt kapitel, Suger för tycker hon är bra på att förklara så har vart lite tufft, men idag var hon äntligen tillbaka!:)
 
Maria and me earlier today... (have a photospam from this coming up btw)
 
//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback