Uppdatering

Hej på er!
 
Har fått lite kommentarer från olika håll om att jag borde uppdatera mer så antar att jag borde det. Vet dock inte vad jag ska säga, anledningen till att jag inte bloggat är helt enkelt för jag inte har något intressant att skriva om. Var sjuk i måndags så stannade hemma och gjorde ingenting hela dagen, om man inte räknar att se på film. Onsdagen var jag i skolan och gjorde läxor hela eftermiddagen och samma sak igår. Det mest intressanta som hände idag var väl att jag skypa med min älskade Miranda efter skolan och sen kände massa hemlängtan så jag tröstade mig med kvällsmat på en italensk restaurang med min vmamma och milkshake från Braums till efterätt.
 
Saker och ting börjar verkligen bli vardag här nu. Vaknar extra tidigt på morgonen så jag får tid att snooza, går till skolan, har lektioner, har fotbollsträning, kommer hem, ser på TV, gör läxor, går och lägger mig för sent. Repeat. Jag säger inte att det är en dålig sak  var ju det här jag ville - men har blivit så van vid livet här att jag inte ens tänker på att jag är i Oklahoma och minns inte ens hur en vanligt dag i Sverige ser ut. 
 
Dagarna här känns därför ganska ointressanta ibland och tråkiga att blogga om. Men om vi ska sammanfatta: Idag köpte jag ännu en cupcake på cupcake-friday. Har pratat bort de 3 senaste science lektionerna med Rachel. I onsdags hade alla seniors en assembly om college på Panther time. Hade inställd soccer idag pga. kyla. Har låtit hunden ta över min säng vissa dagar vilket har lett till trängsel och halvdålig sömn. Hade matte-prov och psykologi-quiz idag. Ja, det var väl typ allt.
 
Som ni märker så har jag lite av en bloggtorka för tillfället, så om det är något speciellt ni vill läsa om får ni gärna kommentera. Ska skirva ett inlägg om skolan/classes igen och tror också jag har en och annan osvarad kommentar men annars så! Nu blev det här inlägget väldigt långt och det är typ ett på natten här borta så förlåt om det blev lite flummigt.
 
Avslutar med ett citat som jag tycker stämmer ganska bra in, för även om jag är van vid det så är det ändå saker som gör mitt år vad det är och jag hoppas jag kommer minnas det nör jag blir äldre med. Varje detalj räknas liksom.
 
 
PS om du läste allt: bra jobbat!
 
//Lollo
 
 
 
 


Kommentarer
Mamma

Det är klart att det blir tråkig vardag där också, till slut, och det hade knappast varit annorlunda hemma... men du har ju massor av roliga saker att se fram emot under våren! Kram

2014-02-01 @ 10:38:50
Alicia

Hej, hur mycket fickpengar har du med dig att ha under hela året och hur fungerar det för dig? Tog du med dig tillräckligt osv. Vissa rekommenderar att ha med sig 1500-2000 i månaden fast explorius säger 2500/månaden
Kram

2014-02-03 @ 15:30:05
URL: http://thatsalisha.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback