Att orka

Hej på er!
 
Måste börja med att be om ursäkt för att jag inte bloggat på nästan en vecka. Har vart lite halvsjuk och kände ärligt att jag inte orkade haha. Men nu så! Har en hel del att ta igen så får väl sätta igång.
 
I slutet av förra skolveckan hade vi en kallfront som drog in över OKC vilket innebar fotbollträning inne i gympasalen istället för ute. Var många trappor involverade och kan väl inte säga det var det bästa som kunde hända för min benhinneinflamation direkt. Åkte och kollade upp det med en läkare på torsdagen för att få lite tips på vad man kunde göra åt det, men han kunde inte göra mer än att bekräfta vad det var och visa några nya sretchövningar. Får se hur det går.
 
I torsdags kväll var jag också och kollade på min första wrestlingmacth! PCN tävlade i ett av köpcentren i närheten här så jag, Oceane och Kate åkte dit och kollade. Måste säga att det var väldigt spännande och mycket mer intressant än vad jag trodde det skulle vara, även om det fortfarande är killar i (väldigt) tighta dräkter som kramas och rullar runt på golvet i mitt huvud. En annan rolig sak jag kan säga om denna kvällen är att när vi åt kvällsmat i food courten åt Kate (Amerikanen) sallad och jag och Oceane (Europeerna) pommes och frozen yogurt... Fördomarna stämmer ju inte riktigt där haha.
 


 
Fredagen var ganska lugn för min del (tror jag gick och lade mig vid typ 10???) men lördagen var det full gång igen. Spenderade dagen med Anna, Oceane och en annan utbytis som Anna kände och vi hittade på allt möjligt. Från början skulle vi nämligen gå på något som kallades Pow Wow - någon Native American greje där de dansade och grejade - men det var tråkigt så istället åkte vi till Bricktown och gick runt lite där. Åt lunch på Sonic (deras läsk är så himla god seriöst!) och sedan åkte vi och spelade minigolf innan vi drog till the Outlet mall och kollade runt. Vädret gick från minusgrader på fredagen till svensk sommar på lördagen så var jättehärligt att gå omkring. Framåt kvällen sa vi hejdå till den andra utbytisen (tror hon hette Irina från Ryssland) och hämtade istället upp Maria. Sen drog vi hem till Anna och hade en mysig sleepover. Var så längesen vi träffades alla fyra!
 
















 
Söndagen var också ganska rolig. Blev upphämtad från Annas hus å förmiddagen av min värdfamilj och ganska direkt begav vi oss till Jenks, en liten stad utanför Tulsa som ligger ungefär 1,5 h från OKC. Där åt vi lunch och begav oss sedan till ett ganska kännt Aquarium de har där. Massa olika coola fiskar, sköldpaddor, skaldjur osv. De hade också en bäver, en utter och kanske det coolaste av allt: en tunnel man kan gå i med massa hajar omkring! Var så sjukt häftigt! Kvällen spenderade jag sedan med lite shopping på Target (har jag nämnt att de har en Starbucks inne i butiken btw?) och The Grammys. Var första gången jag kunde se det live så var himla kul och även om Taylor inte vann så var hon absolut bäst! 










 
 
vmamma fangirlar över att Metallica var med på grammys galan...
 
Oj vilket långt inlägg det här blir haha... Aja nästan klar. Idag så gick jag bara halva dagen i skolan eftersom jag är så förkyld att jag ärligt talat inte palla vara kvar. Min vpappa kom och hämtade mig vid lunch och sen dess har jag bara legat och slöat alternativt gosat med Stewart. Börjar må lite bättre dock så hoppas att jag kan gå imorgon! Vill inte bli efter med skolarbetet... Har förövrigt blivit kallt igen (what's up with Oklahoma weather?) så hoppas på inställd träning tills min förkylning är över. Som om Coach Kurey skulle tillåta det....)
 
 
//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback