Svar på era frågor

Anna:
Hur lång tid tog det innan du blev accepterad va cetusa och hur lång tid fick du vänta på värdfamilj? :)Jag skickade ine mina sista ansökningshandlingar i November/December och fick reda på att jag var accepterad av CETUSA i Februari. Dock var det först när jag mejlade Explorius och frågade om det som jag fick svar så kan ju varit så att jag var accepterad mycket tidigare. Värdfamiljen fick jag första Mars! Hur länge man får vänta är dock väldigt annorlunda - finns de som får värdfamilj i December långt innan man ska åka och i September dagen innan. Det handlar bara om tur.
 
Anonym:
hej, jag bara undrar vilket utbytes program du åkte med?
Jag åkte med Explorius High School program! Här i USA är dock min organisation CETUSA eftersom Explorius arbetetar med flera olika Amerikanska.
 
Anonym:
Hur många år är dina värdsyskon? :)
Min värdbror är 17 snart 18 precis som mig och är senior, min värdsyster är 14 och freshman.
 
Anonym:
har du twitter?
Japp det har jag! Heter @Lovinda96 . Om ni kollar i menyn kan ni även se alla mina andra sociala medier:)

Anonym:
Hej! Jättebra blogg, den bästa utbytesbloggen i min tycke! :) jag såg i ett inlägg att du är rädd för tornados, hur kändes det då att bli placerad i oklahoma som är rädd utsatt för just tornados? Har du fått vara med om nån tornado ännu?
Hej och tack så mycket! Nu är det inte så att jag är rädd för tornados i sig utan det var först när jag blev placerad här i Oklahoma som jag blev lite orolig. I våras var det nämligen en jättestor tornado ca 30 minuter från där jag bor, som totalförstörde massa byggnader (inklusve en skola) och tog några liv. Kommer ihåg att jag såg det på Aftonbladet nån månad efter att jag fick placering så det var nog det inlägget du tänker på. Är inte jätteorolig dock, tror inte det komer vara någon fara. Min värdmamma har ju bott här i flera år men aldrig sett nån!
 
 För att unvika ett bildlöst inlägg kommer här ännu en bild på mig och Anna...
 
//Lollo


Kommentarer
Lisa

Hej! Var utbytesstudent för 3 år sedan i OK och var också lite rädd för tornados... Fast du har rätt i att de inte är någon fara. De har ju ett såpass bra varningssystem och kan beräkna nästan precis hur de går (man har ofta tid att gå ner i en shelter. Fick faktiskt spendera ett par timmar av min näst sista dag i Oklahoma i en sån, inte jättekul, men nu i efterhand lite coolt ;) ).
Men jag hoppas såklart att det blir ett lugnt tornadoår i favoritstaten :) ha det bra!

Svar: Så himla kul att du kommenterar eftersom jag läste din blogg innan jag åkte haha, Hoppas du har det bra, kram.
Lovisa

2014-01-04 @ 22:56:30
URL: http://lisasusa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback