Långhelg

Hej på er! Tänkte ta och uppdatera er lite med vad jag gjort senaste tiden eftersom det faktiskt hänt en del :)
 
Efter ett par jobbdagar förra veckan tog jag nämligen långhelg på fredagen för att fira att min lillebror slutade nian. Farmor, farfar, mormor och morfar kom över på fika på eftermiddagen och vi satt och pratade och hade det mysigt. På förmiddagen var jag även nere på stan en stund med My, Anna och Miranda för att fira att de nu är klara med tvåan på gymnasiet, och efter det åt jag lunch på statt med mamma och pappa då Gustaf var på sin avslutningsmiddag. Massa kvalitetstid alltså!

Orkar inte ladda upp kamerabilderna på Guatsf så får bli en mobilbild på mig och underbara Miranda. Som ag saknat henne<3
 
Måste dock säga att jag märker så stor skillnad på Tranås och Oklahoma City. Inte bara det att folk är mycket otrevligare här (det "oh i'm sorry" som jag är så van att höra nu år utbytt mot ett "oj" haha), men inser också vilken liten håla man bor i lol. Går ju inte att åka ner till stan utan att att träffa massa folk man känner - kom knappt fram till fiket jag skulle träffa tjejerna på för sprang hela tiden in i kompisar haha.
 
På lördagen vaknade jag tidigt och drog iväg till Stockholm med mamma över helgen. Vi gick på stan och shoppade och myste, och sen åkte vi iväg till Firends Arena för att gå på One Direction! Har väl aldrig varit ett jättestort fan av dem även om jag verkligen gillar många av deras låtar (Moments är och kommer altid vara favoriten) men måste säga att de var riktigt bra, speciellt Harry, Liam och NIALL BAE<3 Vi satt typ längst ifrån scenen men är ändå mycket nöjd haha. På söndagen tog vi sovmorgon, och på vägen hem från Stockholm stannade vi sedan till i Norrköping för ännu lite shopping (har bland annat köpt lite mer kläder - oops- och presentertillvärdfamilen. 
 
That stämning asså
 
I måndags åkte ag sedan vidare till nästa storstad, denna gången med Gustaf och pappa. Vi åkte nämligen till Liseberg, en tradition för mig och lillebror. Var där hela dagen och hade som vanligt jättekul. Fick åka Helix för första gången vilken kanske inte var riktigt lika läskig som ag väntat mig men kul ändå. Kön var aslång (1 timme) men de hade ett spel man kunde spela på mobilen medan man väntade vilket var askul och hamnade till och med på topplistan haha. Iaf så var det en bra dag, fint väder, inte jättelånga köer till de andra grejerna (åkte min favorit höjdskräcken tre gånger i rad utan att behöva väntan mellan gångerna haha). Provade också en float med piggelin-slush och mjukglass vilket var förvånansvärt gott haha.
 
Spegelhuset lol
 
//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback