TACK

Att komma hem har varit något av det konstigaste jag har varit med om. Allt har liksom ändrats med samtidigt inte. Det är så mycket känslor och så förvirrande.
 
På ett sätt så känns det fel. När jag satte mig på planet från DC kändes det inte som att jag skulle till Sverige, utan till Oklahoma och mitt liv där. Att komma hit var förvirrande. Dels jättehärligt, roligt och underbart. Jag fick träffa min familj och vänner, och ska träffa ännu mer imorgon. Det gör mig så himla lycklig. Samtidigt sorgligt. Jag kan inte fatta att mitt utbytesår är över och jag saknar redan min värdfamilj och allt som har med USA att göra. Är hemma men vill hem liksom. 
 
Jag har problem med att komma in i livet här igen. Jag minns inte våra traditioner, hur en vanlig dag i Sverige ser ut eller ens hur duschen fungerar. Samtidigt insåg jag att när jag åkte längs min gata och träffade alla mina svenskar att ingenting har förändrats här. (Om man inte räknar med att de har gjort om lite i huset vill säga haha). Det är fortfrande samma småstad, samma människor, samma restauranger osv...
 
Som sagt; det är så förvirrande. Och just nu är det väldigt svårt. Att acceptera att jag nu är tillbaka här, måste prata svenska igen fast än att jag får träningsverk i tungan och att alla inte bryr sig jättemycket om miitt liv i USA. Medan jag var borta har deras liv fortsatt, utan mig. Även om mina underbara vänner och familj fortfarande finns kvar har de insidejokes jag aldrig kommer fatta, och ingen svensk kommer någonsin  fatta min amerikanska skämt, eller min upplevelse där. Och det kommer bli tufft.
 
Trots det är jag så himla taggad på att vara tillbaka här, börja svensk skola igen, äta svensk mat och börja leva mer seriöst på något sätt. Känns som jag vuxit upp lite under året, och nu är det dags att bevisa det. So bring it on.
 
Sist men inte minst vill jag tacka alla ni som har läst min blogg under året. Ert stöd har betytt oerhört mycket för mig, även om ni verkligen suger på att kommentera haha. Måste dock påpeka att allt inte slutar här. Redam om tre veckor åker jag tillbaka till USA och kommer blogga mer då. Kommer även uppdatera lite om hur det är att komma tillbaka hem och andra utbytes-relaterade saker så fortsätt gärna läsa. Och fråga frågor med! Som referenselev för Explorius svarar jag gärna på allt antingen på bloggen eller via mejl så är bara att höra av sig! 

Om ni inte vill missa något kan ni följa mig på Bloglovin i vänstermenyn!

 
Hoppas ni har det bra!

//Lollo
 
 
 
 


Kommentarer
Cecilia

Tack för en superblogg 😃

Fick ni ta hem era caps and gowns?

Varför ska duvtillbaka till USA?

2014-06-01 @ 03:31:10
Louise

Din blogg har definitivt varit den bästa det här året och du har hjälpt mig förbereda mig mycket! Jag hoppas mitt år blir så bra som ditt har varit! Fortsätt blogga (även fast det kanske är tråkigt om ditt liv i Sverige osv) för du är grym!! Ha det så bra och kom ihåg att du är bäst!! Kram :D

2014-06-01 @ 08:59:47
Mathilda

Tack till dig! Jag ska åka som utbytesstudent i augusti och har följt din blogg under hela året och den har verkligen varit superinspirerande! Lycka till med allt i Sverige!

2014-06-01 @ 11:15:25
Nina

Jag är en av läsarna som följt hela din resa. Helt galet att du är hemma, du åkte igår ju! Känns jättekonstigt att läsa att du är i Sverige igen haha!

Va roligt att du ska åka tillbaka till USA snart ändå!

2014-06-01 @ 12:46:34
URL: http://fames.se/ninasova/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback