3 & 4

Här kommer lite mer om Spring Break! Berättade ju om måndagen sist så här kommer tisdagen då. Egentligen skulle vi spenderat den med att åka ut till nån strand eller nåt men eftersom vi hade så himla mycket vi ville göra i Atlanta och det ändå var så kallt så stannade vi där en dag till. Vi började med att gå en tur i CNN's högkvarter där de spelar in nyhetssändningar och sånt vilket var riktigt coolt! Kollar ju i och för sig i princip bara på Cartoon Network när de kommer till deras kanaler men var ändå kul för vi kunde se ur allt funkar och se/ höra allt som visades på TV live.

Efter det gick vi bort till Atlanats akvarium som råkar vara världens största hehe. Fick se massa massa fina fiskar och djur och var himla kul! Det hela var indelat i flera sektioner och de hade både en definshow och ettcafe där vi stannade och fikade. Var även här de spelade in akvariumscenerna till 'The Last Song' så det var ju coolt!

Vi var där ganska länge och när vi ar klara satte vi oss i bilen igen för att börja vå resa mot South Carolina. Framåt kvällen stannade vi på ett hotell där vi återigen chillade på kvällen och såg på bl.a. säsongsfinalen av PLL!

CNN

Inne i byggnaden!

Sveriges flagga fanns med också (nedre hörnet brevid Schweiz)

Resan till jordens mittpunkt

Här kunde man höra allt som sas i kontrollrummet under sändningen, typ när de skulle byta kamera och så

De som samlar nyheter! De suddiga benen under den stora skärmen är nyhetsankaret som tar rast, vi missade henne precis när jag skulle ta bilden

Fanns ett rullband i tunneln som man kunde åka på för att ta sig igenom lol

Så undebart detta var asså seriöst, vill sova över där.

Jag katie och john till höger

jag och sheri<3

eh..jaa

kvällsmat! superdupergott:)

Och så kommer vi till Onsdagen då. Denna dagen spenderades i South Carolina och staden Charleston som är en jättemysig stad vi USA's östkust. Hade nog tyckt bättre om den om det inte varit så kallt och jag mått bättre (var extremt förkyld) men tyckte ändå det var kul så är helt ok. Vi började med att promenare runt staden lite. Kollade på kyrkor, torg, och kända hus samt tog en tur längs vattnet.

Efter lunch gick vi sedan till ett museum om slavery innan vi åkte iväg på dagens huvudattraktion: en båttur ut till Fort Sumter, som om ni inte visste är där The American Civil War började. Riktigt coolt! Borde få extra credit i historia haha.

När vi kom tillbaka där ifrån åkte var det dags för ännu mera tid i bilen på väg till vårt nästa resemål: Savannah. Mer om det i nästa inlägg dock. Bilder:

Marknad

square med ett monument

den äldsta kyrkan i charleston

så såg den ut därinne

på kyrkogården fanns massa gravar varav två hörde till män som skrivit på the constitution, alltså amerikas grundlag, på 1700-talet!

katie, john och jag. Det var KALLT!

Längs med vattnet

fanns massa fontäner överallt

Fina värdföräldrar♥

slave museumet

fanns massa sån här mossa på alla träd

båten vi åkte med

brevid där vi skulle gå på båten

he he he

fort sumter

innanför murarna

jag och john med en kanon.

flaggan vajar på sin stång...

undrar vem det kan vara

På vägen tillbaka kom solen fram med varmt väder! Och just det, vi såg delfiner med, hur coolt?