6, 7, 8

Okej sista dagarna av spring break börjar med fredagen. Precis som söndagen innehöll den mestadels bilresande då vi började i Georgia och sedan tog oss vidare genom Florida, Alabama och Mississippi till Louisiana där vi spenderade natten. Sov i princip hela vägen och kom fram runt 5.
 
Men då blev det fart på oss ska jag säga! Blev att snabbt göra sig i ordning för att sedan åka iväg och försöka hitta en biograf för fangirl som jag är var jag ju tvungen att se Divergent-filmen. Om ni inte hade planerat det så tycker jag verkligen att ni borde se den på bio när den kommer ut i Sverige, sååå bra. En av mina favoritböcker. Nu ska jag inte spoila för mycket då mina vänner hemma läser det och antagligen skulle bli sura men tycker verkligen de gjorde ett bra jobb med att överföra storyn från bok till film och alla skådespelarna var perfekta som sina roller. Mycket bra!
 
Uttråkad och sunking till max

Bion satt typ ighop med ett par affärer och ett stort köpcentrum

Fick en sådan där "hjälp jag är utomlands"-feeling lol

Bara för att
 
På lördagen gjorde vi ungefär samma sak. Åkte bil hela dagen för att sedan komma fram till San Antonio, Texas sent på eftermiddagen där vi hälsade på min värdpappas pappa. Resten av kvällen spenderade vi sedan där med lite olika aktiviteter. Jag och Kate gick på en promenad genom området, John klippte sig, vi åkte till Target och köpte lite nödvändigheter (typ en bok till mig, som jag btw redan läst ut. Ja jag har ett beroende), poolhäng (utomhus denna gången, fast ingen badade för den var så smutsig) och film. Min värdfarfar har ju som ni kanske minns från förra gången jag var där en stoor filmsamling och jag och John bestämde oss för att se på Harry Potter (trean) och Red 2. Den första var bra.

Living the dream

Alla har trucks. serri
 
Chillin' in da car

Är tydligen så här man gör chokladmjölk när man bor i ett land utan oboy.
 
Sen var det dags för söndag, den stora dagen. Inser att jag kanske inte berättat det, men anledningen till av vi tog en tur till Texas på vägen hem till OKC var inte bara för att hälsa på utan för att gå på bröllopp. Min värdfarfar gifte sig nämligen med sin flickvän sen ett tag tillbaka. Så. Himla. Gulligt. Det var väldigt litet och enkelt men ändå så himla fint, grattis till dem säger jag bara!
 
Det skulle egentligen ha varit ute men då det plötsligt blev kallt igen fick de ha det i hennes radhus

Var så vackert♥
 
Cermonin var på morgonen och direkt efter att vi ätit lunch så satte vi oss i bilen ännu en gång (ugh) för att köra sista biten hem. Vi kom hem runt 10 på kvällen sista dagen på spring break och sen var det bara att vakna upp för skola igen. Man kan väl säga att det var en ganska intensiv vecka men väldigt kul och är så himla glad att min värdfamilj valde att ta med mig på det här!:)
 
//Lollo


Kommentarer
Elin

Det är tur för dig att du inte spo ilade Divergent.. den släpps här först om en dryg månad :( håller dessutom på att läsa City of Ashes (stavas det ens så?) Och jag kan intr vänta på att den tredje boken kommer ut på svenska! Ja jag läser dem på svenska lev med det.
Kul att höra att du verkligen trivs med ditt liv därborta! Men ska bli skönt att du kommer hem snart!
Kram ♥

Svar: Hej elin, saknar dig!♥ och ja, vet ju hur arg jag blivit om npn spoila för mig, det här med olika releasedatum suger... Du stavade btw rätt till city of ashes, bästa serien ju, även om du läser på svenska (accepterar det men ogillar det). Sista boken kommer ut på engelska i maj, så taggad! :)
Kram!!
Lovisa

2014-03-26 @ 15:00:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback